torsdag 31 mars 2011

Välkommen tillbaka

Säger vi till tant röd idag, efter ett uppehåll på nästan 1,5 år. Så då var man fertil igen, så nu är det bara att köra på och tillverka flicka nummer tre! (Ha ha ha!). Frågan är varför mensen kom tillbaka helt plötsligt såhär, jag har tyckt att det verkar vara så dåligt med bröstmjölk sista dagarna sedan magsjukan slår till, tänk om mjölken börjar sina? Svea är ju stor som en ettåring och fullt kapabel till att äta det mesta så nu kanske kroppen tror att det inte behövs mer amning? Usch, jag får ont i magen. Jag är verkligen inte redo att sluta amma än, jag försöker desperat klamra mig fast vid bebistiden, dessutom kan hon verkligen behöva alla nyttigheter som finns i bröstmjölken med tanke på alla virus som ständigt attackerar oss.
Snyft.

Nu ska jag gå och leka med Mosan som håller på och häller ut leksaker på golvet i sitt rum om jag hör rätt. Vi har precis kört ett Wii-danspass ihop, hon älskar att vara med och vifta med sin kontroll. Idag dansade vi en massa robotdanser som hon tyckte var roliga och; jag citerar "jättejätteläskiga!".

1 kommentar:

  1. Mjölkproduktionen kan minska något just vid själva mensen men det behöver ju inte betyda att den sinar helt :-) Amma på som vanligt bara. Jag fick tillbaka mensen när Vanessa var 9 veckor trots att jag ammade fullt och min sinade ju aldrig efter det, i 13 månader fick hon ju i sig det hon behövde och jag har fortfrande kvar lite mjölk i brösten trots att det gått ett halv år sen vi slutade :D

    SvaraRadera