fredag 1 april 2011

Yes! Det är fredag!

Har precis kommit hem från ÖF och lunchat med Mosan, vi åt kycklinggryta med ris och diskuterade världsproblemen. Svea somnade på väg hem, jag har nog ALDRIG sett henne så trött innan! Ryggstödet i vagnen var uppfällt till max så plötligt bara glider hon mer och mer med huvudet tills det ligger i knäet, helt dubbelvikt var ungen. Och jag kan meddela att mina barn aldrig somnar sittande. Någonsin. Jag och Mosan försökte hålla henne vaken sista biten hem för att hon skulle slippa skumpa upp för trappan till ytterdörren helt oförberedd, men nej. Sen vaknade hon inte ens när jag klädde av henne och stoppa ner henne i sängen, hon bara kramade snutten och fortsatte sova. Lilla älskling!

Det var trevligt på ÖF i alla fall, Moa har kört Bobbycar som en galning i lekhallen (med dom stora tjejerna, så lyckan var såklart total) och planterat en blomma. För några veckor sedan när vi var där fick barnen dekorerar krukor, limma fast bilder från servetter och sånt där pill som inte jag klarar av att hantera alls. Och nu fick dom ösa jord och pilla i frön och klistra på klistermärken, Mosan valden en käck liten katt.
Den förbannade JÄVLA ***-syskonvagnen har ju kapitulerat igen och ena bakhjulet är helt urblåst så jag fick köra hem från lekparken med fäljen härromdagen så Moa har fått gå i två dar när Svea åkt i Emmaljungan och hon har skött sig riktigt bra faktiskt! Taktiken att kalla alla bilar för "Monsterbilar" fungerade visst bättre för nu går hon fint bredvid vagnen varje gång jag säger till henne. Men fan, hon är opålitlig ändå alltså så jag vet inte hur jag ska göra med syskonvagnen, det tar VERKLIGEN emot att betala för ännu ett nytt nytt däck, jag vägrar. Ståbrädan vi köpte passade inte på vår vagn heller så det är inget alternativ. Blä.
Men jag är glad ändå för idag är det ju fredag! Det blir tacogratäng till middag, igår gjorde jag min livs första fiskgratäng så nu fortsätter vi i gratängernas tecken. Tänkte ringa farmor och bjuda in oss dit på middag på söndag, hon har tjatat sen i somras så det är dags nu, annars är helgens planer obefintliga. Vi måste se till att komma iväg på bio med Moa snart också, vi har pratat om det länge nu- Mosan ska få mor och far helt för sig själv så kan argbiggan brottas och bitas någon annanstans under tiden, två timmar utan tutte måste hon ändå klara av vid det här laget.
(Jag har inte alls fått tillbaka mensen förresten, det var falskalarm. Det har hänt en gång innan också så jag fattar ingenting, får kanske bli ett samtal till barnmorskan om det fortsätter såhär skumt?).

Här är en tokig bebis i vår förvaringspall, Moa sitter bredvid, haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar