tisdag 22 mars 2011

Tisdag

Idag har vi varit på vift med Magdalena och lille Charlie som är nästan på dagen lika gammal som Svea. Vi handlade skor och tittade på tyger på Skroten, en stor tygaffär i närheten. Eftersom jag är helt värdelös på allt som har med handarbete att göra så har jag givetvis ingen symaskin men SHIT vad sugen jag blev när man gick där och pillade på allt fint som finns. Tänk vad mycket fint man skulle kunna få till (OM man kunde sy...), speciellt till barnen. Charlie hade en jättefin egensydd turkos mössa med moln på, tänk vad många fina mössor man hade kunnat tillverka! * Får lite andnöd vid tanken för att jag blir så uppspelt*.
Svea visade upp sin falsett på allvar på hemvägen och blev inte ens glad av att leka med en prasslig påse, men hon är fortfarande lite klen efter öroninflammationen, inte alls sitt vanliga jag. Men det var jättekul att komma iväg i alla fall och helt underbart med lite sällskap!
Ett par ballerinaskor blev det också, skor kan man som bekant aldrig få för många av. När vi flyttade i somras tvingade Mikael mig att göra en skorensning och morrade att jag fick ta med mig högst tio par till nya lägenheten så jag fick kyssa många raringar farväl. Men det behövdes faktiskt, jag har en tendens att slita skor något vansinnigt, man skulle kunna tro att jag hasade mig fram. Sen KAN det ha blivit något rea-köp som aldrig blivit använda då dom är 2-3 storlekar för smala för mina paddelfötter...

På tal om något annat så är jag sjukt sugen på en långhårig GRÖN matta. Har sett det på flera ställen nu och det är grymt fräscht! Frågan är hur det funkar med resten av inredningen men vi har ju mest vitt och svart och lite brunt så det borde ju funka. Skulle vilja ha någon blomformad tanklampa till också, vad sägs om detta från allas vårat IKEA? Lampan är ju snordyr för något jag antagligen skulle tröttna på rätt fort, men nu när våren närmar sig hade det varit nice!


1 kommentar: