lördag 12 mars 2011

Lördag

Jag trodde att vackert väder utlovades nu till helgen, men jag hade uppenbarligen jävligt fel för det har snöstormat sedan i morse. På tal om morse så vaknade jag strax före åtta och insåg att Svea inte hade ätit än och det var LJUST ute! Så länge har hon aldrig sovit utan mat sedan vi låg på BB och jag fick väcka henne för mat. Fullkomligt chockerande, men så somnade hon ju inte förrän vid 22 i gårkväll heller, efter frenetiskt ätande.
Mina.Stackars.Bröst.!.
Hon fick ju svamp på tungan för ett tag sedan, som smittade över till mina bröstvårtor och sedan bröt helvetet lös. Riktigt läskiga blödande sår som fortfarande inte läkt eftersom lilla damen är där och snuttar hela tiden. Men det är bättre i alla fall, tack vara såna där bröstvårtskupor som man lägger i behån, så gör det bara "arga grimaser"-ont istället för "bita sig i läppen för att inte skrika och kasta iväg bebisen när den suger sig fast"-ont. Hur som helst är det inget jag rekommenderar!

Har varit iväg på en liten shoppingtur i alla fall, köpte en jeansjacka som jag trånat efter länge till mig och en jacka till Mikael som jag tyckte att han skulle klä i, och det gjorde han också. Barnen fick ingenting, vilket också är lite av en sensation. Å andra sidan så kommer det att dimpa ner ganska många traderapaket med diverse barnplagg nu veckan som kommer...
En god lasagne har vi ätit också! Moa var med och hjälpte till och fick placera ut pastaplattorna och ösa riven ost, det tyckte hon var väldigt skojigt. Hon kommer släpande på kökstolen och säger "Oa laga mat?" så fort vi närmar oss spisen. Söta, söta barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar