onsdag 16 mars 2011

Looks like a flower...

"-But she stings like a bee". Det borde vara bebisens slogan! Vilket JÄVLA humör hon har! Jag är fullkomligt livrädd för hur det kommer att bli att fightas med tvååringa Svea för hon är redan nu en utmaning! Antingen (oftast, i rättvisans namn) så är hon tokglad och skiner som en sol eller också är hon vrålarg, det finns inga mellanting. Moa var värsta mesen som bebis i jämförelse, haha!
Svea vill äta allt hon ser och får hon inte äta så kan hon nöja sig med att gnaga på och banka med diverse tillhyggen om man har tur, men då ska dom vara SPÄNNANDE och det ska komma nya på löpande band, inte som Moa som kunde sitta och suga på en glasspinne en halvtimme. Alternativ tre är möjligtvis att bli buren av sin mor, runtruntrunt. Annars väcker man det fruktade vredet, och det vill man inte väcka. Vi borde döpa om henne till Svea "Fury" Ivemalm. Alternativt Svea "Nattfasan" Ivemalm. Stackars Moa, hon kommer inte ha en chans när lillasyrran växer ikapp henne.

I måndags var vi i Frölunda och hälsa på vår kära Öppna förskola, som jag har längtat! Det är jättemysigt på ÖF här i Horred också, men i stan var vi ju verkligen stammisar och alla ville beundra den tjocka bebisen och oja sig över hur stor Moa hade blivit. Till och med hon i Videoaffären blev jätteglad när vi kom och undrade om vi flyttat tillbaka. Jag fick lite ont i hjärtat, jag har väldigt svårt för att "lämna" folk jag tycker om bakom mig. Men det är ju inte SÅ långt att åka och hälsa på och även om jag har lite abstinens ibland så är det rätt skönt att åka IFRÅN stan också, och ta med sig sina knytt till hemmets trygga vrå här i tassemarkerna.

På tal om det så har jag träffat en massa trevligt folk här nu, ni anar inte vilken skön känsla det är att inte känna sig ensammast i världen längre. Och solen skiner! Efter världens längsta vinter så börjar det gå mot ljusa tider igen och jag har en känsla av att den här sommaren kommer bli oslagbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar