onsdag 30 mars 2011

Dansbruden!



Här visar bebbsan upp sina färdigheter! Man skulle kunna tro att hon har lite afrikanskt blod i sig för det räcker att man trummar lite otåligt med naglarna så börjar hon gunga och försöka hitta rytmen. Snacka om musikalisk liten dam! Ibland så gungar hon så intensivt att hon trillar baklänges, speciellt om det är den förbannade valpen som spelar... Man kan fråga sig varför man tillverkar en sån här mysig leksak och ger den en så fasansfull röst? Varför inte en "hundröst" eller åtminstone en söt barnröst? Ni som hört den förstår nog vad jag menar. Svea verkar ju gilla den i alla fall.

Moa är på dagis och Svea ligger på uteplatsen och tar en lutare i vagnen. Det är först nu jag vågar ha henne där utan ständig bevakning för nu vet jag att hon kan brotta ner eventuella kattrackor som kommer och lägger sig på henne.
Jag mår fortfarande lite dåligt får jag erkänna, magen mår bra men jag känner mig helt svag och trött i kroppen trots hyfsad nattsömn. Hyfsad med mina mått mätt menar jag då, vilket ju är rätt värdelöst. Men man vänjer sig verkligen vid störd nattsömn efter ett tag. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av så många uppvak som Svea har vissa nätter utan att bli ett vrak, jag var helt slut efter EN dålig natt med Mosan. Men det måste vara amningshormonerna som hjälper till, hade jag varit tvungen att släpa mig upp tre gånger per natt och blanda ersättning varje natt sju månader i rad utan hormonkickar så hade jag blivit galen tror jag. Nu är jag inte tröttare på morgonen än jag någonsin varit, mycket märkligt.

1 kommentar: