lördag 19 mars 2011

Stättared

Ja, idag tog vi oss en sväng till Stättared (en bondgård med djur som man får titta på och klappa om man har tur, på somrarna är kan man även åka häst-och-vagn och sånt där). Vädret var ju helt underbart, trots snön igår. Gud vad dåligt jag mår över dessa väderväxlingar, jag är ju inte vidare spontan av mig och vill gärna veta i förväg vilken temperatur det kommer vara och vad man förväntas ha på sig för att varken svettas eller frysa till döds.
Hur som helst så tyckte Moa att det var skitkul med djuren som förväntat och Svea var väldigt imponerad hon också, hon flaxade glatt och tjoade för fullt. Mosan var nyvaken när vi kom dit och blev jätterädd när fåren bräkte ljudligt inne i ladugården, haha. Men sen fick hon hälsa på några killingar och blev på bättre humör, fick tyvärr inga bilder på detta då jag inte ville chocka djuren med blixten när vi var inomhus. Sen kikades det på tre andra sorters getter, jättegrisarna och lite kaniner. Utomhus fanns det tuppar som gick omkring och Moas favorit (såklart...) en svart katt. Inget fascinerar henne så mycket som katter, vilket irriterar mig lite, hundmänniska som jag är.
Sen tog vi en liten promenix i skogen och Moa slängde sig i en jättedjup vattenpöl så att halva ungen blev doppad. Så vi fick skynda oss till bilen, jag visade henne hur man vår-skuttar vilket gjorde det hela effektivt då hon vägrade bli buren. Sen fick hon sitta med handdukar runt benen och värmen på max, tokunge.

(För att få Moa att vara med på den här bilden fick vi säga, "Moa, Svea har tagit ditt kinderägg! Gå och kolla om hon har det i handen!)



Och här är den slagna hjälten efter doppet i vattenpölen. Ganska nöjd ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar