fredag 1 juni 2012

Randvinkelsatsen

Ja det är också ett sätt att av avnjuta sin fredagseftermiddag på.
Jag tycker att Matte B-kursen har varit en rätt kul kurs, det svämmar över att ekvationer och ekvationer är ju min grej. En av mina mattelärare, Eva, brukar till och med hävda att jag ÄLSKAR ekvationer och det är en rätt gigantisk överdrift, men jag tycker att det är kul och gnuggar händerna förtjust när jag lyckas lösa ut ett X ur något till synes olösligt.

Men detta, randvinkelsatser? Jag tog mod till mig och lyckades äntligen lära mig pythagoras sats med ekvationer igår (vilket ledde till bisarra små fnissattacker, antagligen blev hjärnan för överhettad).
Och det räcker. Det finns inte en människa som har nytta av att kunna det här:



- Posted using BlogPress from my iPhonet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar