lördag 9 juni 2012

Vad för slags kvinna är jag?

Jag har alltid känt att jag brister i min förmåga som kvinnlig varelse.
Jag förstår inte vart jag missat dessa kunskaper?

Min sminkväska innehåller följande:
Mascara
Kajalpenna
Tre små ögonskuggor
Pincett.
Vintertid använder jag gärna lite rouge och resten av året har jag ett så kallat "solpuder" som jag kan borsta på om inte borsten är försvunnen, vilket den 9/10 gånger är.
Jag kan stå och fascineras av vänner och lillasyster som sminkar sig, det är massor av olika lager, det suddas och penslas och appliceras hej vilt. Jag vet vad en foundation är men har aldrig riktigt förstått tjusningen men alla andra krämer? Det är fuktkrämer, underlagskrämer, täckstift hit och dit och gud vet vad. Och sen en massa puder?
Och håret är ännu värre, jag vet inte alls hur man använder en plattång, eller locktång för den delen. Spray, mousse och sånt använder jag inte alls och om jag förstått det rätt ska man dessutom ha i en massa produkter även INNAN man plattat?
Ingenting har någon funktion på mitt hår ändå, det ser bara fett och äckligt ut om man lägger i något och dessutom är det noll effekt, lockar ser platta och ledsna ut efter max 10 minuter och volym är bara att glömma. Många har försökt genom åren att skapa någon slags frisyr i mitt hår men ingenting händer, stackars Veronika försökte nyligen väcka min volym med det så kallade mirakelpulvret dust it, hon pudrade och pudrade och gnuggade utan att något hände.

Jag äger ju massor av nagellack i alla fall, det är min enda exotiska sida. Önskar att jag kunde säga att jag var naturligt vacker bara, men det stämmer ju definitivt inte. Jag är bara lat helt enkelt, och snål. Snart kommer Moa veta mer om skönhetsvård än jag, och hon är knappt 4 år.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar