fredag 8 juni 2012

Min skämslista

1. Att jag helt försummat Sveas bebisbok. Den dök upp idag efter en lång tids spårlöst förvirrande (vad fasen gjorde den i badrumsskåpet bland handdukarna?). Inser att jag inte minns i vilken ordning hennes tänder kom, eller vilket datum hon tog första steget. Jag minns månaden i alla fall. Ångest.

2. Att jag inte gör rent filtret i köksfläkten. Det ser riktigt grisigt, jag har förnekat det länge och ryser varje gång jag råkar få syn på det när jag lagar mat. Om jag bara fortsätter önska riktigt intensivt kanske det rengör sig själv?

3. Jag gillar Skrillex. Skrillex är inte bad-ass. Jag brukar reta alla som lyssnar på techno (eller liknande sån där panikmusik) och skratta lite elakt och förkunna att jag är en hårdrockstjej. Men det är så jäkla svängigt, och grymt att träna till!

4. Att jag inte tränar. Jag som varit så duktig i några perioder, motivationen är fanimej noll nu. Har resonerat som så att jag kan ju faktiskt ha linne på mig på stranden (om det blir något mer strandväder). Så är bikinistressen över liksom.

5. Att jag är så vansinnigt snål mot mig själv. Man kan faktiskt unna sig ett par nya glasögon, ett par glasögon är faktiskt en väldigt vettig investering när man är blind och inte kan använda linser. Eller så kan man använda sina hemmasnickrade glasögon som jag idag har modifierat ytterligare genom att sätta ett bamseplåster rätt över bågen mellan ögonen så att dom inte ska trilla av ner jag böjer mig. Så kan man göra om man är helt sjukt dumsnål.

1 kommentar:

  1. Som tröst;
    1. Samma här.
    2. Alla har ett ångestprojekt
    3. Skäms inte, jag vet inte ens vad Skrillex är. Om du dessutom gillar att träna till den musiken så har du ju löst nr.4
    4. Jag tränar och är inte snygg i bikini!
    5. Köp glasögon. Här håller jag med dig - du är dumsnål!! ;-)

    SvaraRadera