fredag 15 juni 2012

Ljuvligheter

Idag passade jag på att kolla in rean på lunchen när jag ändå var inne i bebyggelsen så att säga (det är nog tur att man flyttat ut på landet där Ica är enda shoppingmöjligheten, förutom internet då...).
Det blev snurrklänningen med rosor från polarn till Moa, den ser rätt tråkig ut på galge men jag har sett den på och den är helt underbar! Svea fick en singoallaklänning i röd basrand, jag kollade på den med rosorna till henne med men det är verkligen inte hennes stil, alla väldigt gulliga och flickiga plagg hon ärvt av Mosan ser väldigt malplacerade ut, ska Svea ha klänning väljer jag helt något väldigt enkelt utan volanger och grejer, och gärna i blått, grönt eller rött. Vitt och rosa funkar kanon på Moa men inte på Svea.

Sen hittade jag en klänning till mig själv på MQ efter att ha gått i evigheter och försökt hitta något vettigt inne på HM. Allvarligt talat! Vad är det för bisarra plagg dom gräver fram när det ska reas? Det var kjolar med paljetter och jeansshorts som var så korta att helt normala trosor hade stuckit ut åt alla håll. Samtliga plagg som såg ut att passa en hyfsat normal människa var såklart i storlek 34.

Har varit också hämtat ut mina betyg också, har hunnit läsa Matte A och B (godkänt), Naturkunskap B (VG) och Arbetsmiljö och säkerhet, kursen som jag gjorde på en enda dag och där fick jag ett MVG! Lite skrämmande när man jämför med matten där jag fick kämpa järnet för att ens bli godkänd. Nu ska det skickas in till antagningen och sedan är det bara att hoppas! Betygsnittet är fortfarande inte något att hänga i granen (2 MVG och 20 VG låter i mina ögon rätt bra men det ger absolut ingenting för snittbetyget) så jag hoppas ju på mitt högskoleprovresultat.
Två sökta utbildningar i Göteborg och en i Borås, hoppas hoppas nu på att jag slipper gå i Borås, det känns som en väldigt trist väg att åka varje dag.

Idag är det fredag, tjohooo!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar