onsdag 6 juni 2012

Blindbock

Man tror inte att det är sant när man åker på barnsjukdom efter barnsjukdom! Förra vintern fick jag förkylningar från helvetet med (på riktigt) typ neongrönt snor och flera omgångar magsjuka som jag inte haft sedan jag var liten själv. Och nu en jäkla Ögoninflammation! Det hade ju inte varit hela världen om det inte vore för att jag inte kan använda mina linser. Jag är _extremt_ närsynt, jag ser ungefär 20 centimeter framför mig och sen är allt ett jäkla blurr, jag blir faktiskt nästan sjösjuk av att gå omkring utan linser.
Och givetvis har Svea knäckt av bågarna på mina glasögon rätt nyligen. Satt idag och försökte få gjort min statistikuppgift och började nästan grina för jag såg inte ens vad jag skrev i blocket framför mig utan att hänga över bordet och typ pressa kinden mot papperet samtidigt, tejpade fast en provisorisk båge till glasögonen av en stiftpenna och nu har bästa Mikael bytt ut pennan mot en bit av en galge så nu har jag överlevt dagen men är fullkomligt livrädd för morgondagen, jag åker inte in till stan och skolan med tejpade glasögon med en galgbåge. Jag vägrar!

Skitögon!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar