måndag 4 februari 2013

Viktnedgång januari

Vägde mig i fredags efter en månad av duktighet, det slutade på -6,5 kilo och jag är nöjd med tanke på att jag åt kolhydrater till lunch under VFU:n! Håller man sig inte under 20-30 kolisar om dagen ska ju viktnedgången minska en del.
Kul att se att LCHF ger i stort sett lika goda resultat som pulvret, trots att jag inte var strikt. Så nu är jag taggad att fortsätta helt klart! Ska bli spännande att se ifall vikten fortsätter minska i nästan samma takt nu, kan ju tänka mig att första månaden ger absolut bäst resultat, MEN nu har jag ju tänkt börja träna också så mkt jag hinner. När jag gått ner första delmålet ska jag unna mig ett dyrt frisörbesök vilket jag aldrig gör annars. 7 kilo kvar till dess!

Idag började mattekursen, sitter på tåget hem nu och är sjukt trött! Det är ett tufft schema och jag kommer behöva gå upp kl 05 nästan varje dag. Vidrigt! Jag kommer aldrig, aldrig någonsin bli en morgonmänniska!

I helgen slappade vi mest. Storhandlade (som vanligt...) och åkte till simhallen i lördags. Svea är helt galen i vatten. Jag tror inte att hon någonsin är så lycklig och nöjd som när hon skvalpa omkring (det finns en anledning till att hon får bada i baljan många timmar i veckan hemma...). Hon åker vattenrutschkanorna helt själv och "simmade" själv med puffar på det djupa, härlig kontrast mot Moa badkrukan som hänger sig fast helt krampaktigt på en. Jag älskar ju vatten själv, även om jag tycker att själva bassängbadandet känns grymt ohygieniskt. Ska försöka åka sot med dom en gång i veckan så kan jag motionssimma under tiden.
Gud vad jag är redig!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar