lördag 9 februari 2013

Också kom helvetet

Det är nästan lite läskigt att jag VISSTE att magsjukan skulle komma inatt! Sa det både till Mikael igår flera gånger och till en av Moas fröknar igår när vi hämtade. Magsjukan kommer ALLTID på fredagar här av någon skum anledning.
Mosan sover ju fortfarande hos oss varenda natt, och i natt vaknade hon och ville ha vatten och gnällde lite, jag tyckte att hennes mage kurrade varnande och vi bäddade åt henne i fatboyen på golvet istället ifall att spyan skulle komma. Och det tog nog inte mer än en halvtimme så brakade det loss, totalt fyra spyor blev det innan morgonen och sen dess har det faktiskt varit lugnt. Hon har fått en piggelin, lite salta popcorn och så mycket dricka jag vågat och nu är hon pigg och pratar även om hon legat i soffan hela dagen.
Svea ligger och sover middag, räknar iskallt med att hon börjar kräkas inatt så vi har låtit henne sova väldigt länge nu, vanligtvis sover hon aldrig på dagarna längre när vi är hemma. Hon har bara haft magsjuka en gång trots att vi andra åkt på det 4645 gånger sista åren, det kom en vecka efter att vi slutade amma i våras och jag är stensäker på att det var amningen som skonade henne innan dess!

Jag är så sjukt sugen på att köpa nya kläder! Tänk att kunna gå och köpa vad som helst och kunna bära upp det igen... Jag är så trött på leggings och rymliga tunikor nu att jag kan spy!
Tänk att kunna köpa ett par snygga jeans och inget hänger över kanterna! Får nog finna mig i det faktum att inget kommer sitta på samma plats som förut dock. Den lösa huden på magen blir betydligt mer påtaglig när man tappar i fett och tuttarna ser rätt ledsna ut. Men lite häng borde man ju kunna maskera bort rätt lätt, lättare än valkar och fladder i alla fall!

Älskar dom här brallorna från Vero Moda, ska köpa flera färger!



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att du börjat blogga så mycket igen! Riktigt trist med magsjuka dock, det är verkligen bland det värsta som finns...

    SvaraRadera