torsdag 7 februari 2013

Äntligen helg!

Skoldagen igår var helt fruktansvärd! Vi satt och räknade i sexbas, helt påhittat och jäkligt onödigt. Antar att tanken är att vi ska få inblick i hur det är för elever som kommer hit och inte använder sig av samma talbas som vi. Och jo tack! Jag fick inblick! Hoppas verkligen inte att resten av kursen blir såhär(!!!).

Idag möttes jag av "Nu är magsjukan tillbaka på Månen igen" när jag lämnade på dagis och ville spontant ta med barnen raka vägen hem igen. Vi har klarat oss den här vintern än så länge så det måste ju bara slå till när som helst nu. Jag är SÅ RÄDD efter Moas magsjuka i påskas när hon var så fruktansvärt dålig. Har aldrig varit så rädd! Så om det finns en gud, låt det aldrig hända igen. Magsjuka kommer vi ju att bli, men det finns olika sorter! Önskar att vi kunde vara hemma och gömma oss från smittan!

Sjukt skönt med helg! Utom gympan på söndag inget planerat, men jag känner för att kanske bjuda in oss själva på middag någonstans.

Här har ni ett exempel på gårdagens skojigheter:




1 kommentar:

  1. Du räknar med andra baser för att få en förståelse för hur talsystem är uppbyggda :)

    SvaraRadera