onsdag 6 februari 2013

Torsdag

Började dagen med att hoppa på spårvagnen åt fel håll, märkte inte att jag var i Mölndal centrum istället för i stan förrän alla hoppade av. Och då har jag ändå bott här. Strålande uppmärksamt.

Mattekursen är jättejobbig och JÄTTEBRA! Jag har varit helt slut i huvudet varje eftermiddag, lärde mig mer första förmiddagen än vad jag gjorde på halva förra kursen och vi måste vara sjukt uppmärksamma och TÄNKA hela tiden för att hänga med och det tackar vi för! Ska jag ha 2-3 hundratusentals kronor att betala i studielån sen så vill jag fan ha lärt mig någon under tiden! Har köpt min första kursbok också, innan har jag kommit undan med en köpt begagnad bok, låneböcker och ett jäkla spring på bibblan men det gick inte vägen nu, dessutom kan jag som det mattegeni jag är behöva den boken i framtiden.

Igår var vi lediga jag och tjejerna. SÅ skönt! Den lediga onsdagen är guld värd. Mosan fick önska mat så det blev pannkakor till lunch (ägg till mig) och tacos till middag. Har upptäckt att det är svårt med dieten när man ska iväg, jag kan inte handskas med matlådor. Planeringen är asjobbig, det är jobbigt att släpa på hela dagarna och allmänt kladdigt. Det får bli rejäl skärpning där!
Moa har fallit offer för min utbildning och jag tränar läsning med ordbilder med henne nu, hon har alltid varit grymt duktig på att känna igen ord och kan läsa alla barn+fröknars namn på hennes avdelning så nu får hon ett par nya ord om dagen hemma och lär sig helt klockrent! Åtminstone 50 namn är hon stensäker på nu!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar