måndag 28 januari 2013

Tisdag

Nu är jag på väg ner till VFU:n, aningen försenad (tack för det LCHF-magen, det finns inget bättre sätt att börja dagen på än på en offentlig toalett).

Premiären för bamsegympan gick kanon! Det var en nagelbitare i början av passet då vi inte fick igång stereon, föräldrar och barn började välla in och svetten lackade. Det visade sig att någon hade dragit ur sladdarna till högtalarna... Men sedan gick det kanon för att vara första gången och några ungar ville inte gå hem! Så det här blir nog en trevlig söndagsaktivitet från och med nu.
Igår tog vi med barnen som var hemma från dagis med förkylning en sväng till Ullared, jag har ALDRIG sett så lite bilar på parkeringen! Jag och Lotta åkte förra vintern ganska sent ett par gånger och var inte ute från varuhuset förrän en halvtimme efter stängning några gånger men även då fanns där mer bilar. Vi kunde till och med parkera närmast ingången igår! (var tvungen att fota så att jag har bildbevis, haha!). Köpte massa vanliga bra-att-ha-tråkprylar och lite nya gardiner i vårfärger, vilken lättnad att plocka bort de gamla! Jag har insett nu att hissgardiner är verkligen inte min grej, jag kan inte hänga upp dem snyggt utan det ser ut som en ledsen matta som någon försökt knyta ihop i kanterna. Tjejerna fick massa nya pysselgrejer och varsin ny ryggsäck till dagis.

Nästa vecka börjar en ny kurs, matte. Nu kommer jag få sona mina ord om hur lätt det är! Mina matematikkunskaper är verkligen skamligt dåliga, tack och lov att jag bara ska undervisa småttingarna för jag tvivlar på att jag någonsin kommer kunna räkna speciellt bra.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar