lördag 23 februari 2013

Lördag

Här har vi skojat till det lite med en dubbelsidig öroninflammation för min del.
Hade vrålont i vänster öra i måndags kväll men i onsdags började höger öra göra ont plötsligt när jag var hemma själv med barnen och det var nog den jävligaste smärtan jag varit med om. Det tog två timmar för Mikael att komma hem från att jag ringde och det var nog tur att inte barnen hittade på några dumheter för jag tappade kontrollen helt och bara vrålgrät rätt ut, ringde 1177 och bönade och bad om hjälp. Väldigt pinsamt. Men jag var verkligen helt borta, yrade omkring som ett fyllo och trodde att huvudet skulle explodera. Minns bara att jag hörde att Mikael stack nyckeln i låset på dörren och sen vaknade jag flera timmar senare helt väck. Vet inte om jag svimmade av eller bara däckade av trötthet.
Det "snälla" örat var i alla fall kraftigt inflammerat och på helvetesörat har trumhinnan spruckit, smärtan var redan borta när jag vaknade på kvällen så det tog nog bara några timmar.
Låter ju skitlöjligt för den som inte varit med om det att få så ont av ett öra, men det är lätt värre än n förlossning. Och jag har fött helt utan smärtlindring.
Nu har jag i alla fall fått någon monsterantibiotika och har inte haft mer ont, har rejält lock för öronen och det surrar hela tiden men det är inget att tala om.

Nu till något roligare! Mosan var på sitt första barnkalas utan oss idag, hon hade så himla roligt! Fick med sig prinsesskrona och hjärtformad ballong hem. I år SKA här anordnas barnkalas när tjejerna fyller, har inte vågat mig på det innan med tanke på platsbristen men det går ju utmärkt att göra som födelsedagstjejen gjorde idag, låna ett församlingshem. Vi har ku några att välja på här i vår lilla kristna by, hehe.
Svea var ledsen över att inte få gå med in så hon fick jordgubbar och glass som tröst när vi kom hem. Själv väntar jag på att min LCHF cheesecake som står och stelnar i frysen, den borde vara färdig nu!

Här är en bild på mina fantastiskt vackra tjejer, tycker att man ser hur lika de faktiskt är ibland:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar