söndag 29 maj 2011

Söndag

Ruggigt tråkig helg får jag säga, och det kan vi tacka vädret för. Så fort vi varit på väg ut så har det börjat ÖSREGNA. Det finns inget dåligt väder heter det ju, och nu har faktiskt tre av fyra familjemedlemmar helt okej utrustning för att klara utelek i regnet (mina första gummistövlar på i alla fall 15 år, haha!) men bebisen har ju inga regnkläder! Får ta och inhandla galonisar och regnjacka till henne, men frågan är om det känns så kul att sätta ner henne på den pissblöta marken ändå... Alternativet att sätta henne i vagnen med regnskyddet på finns liksom inte, det vredet vill vi inte möta. Dom få gångerna som jag varit tvungen att köra vagn med regnskydd på så sitter hon ju ändå bara och sticker ut huvudet genom öppningen och blir således pissblöt i alla fall. Moa gjorde likadant, så ni som har tips på hur man håller bebisar torra i regnet släng in en kommentar.

Nu har tjejerna sovit ihop i det stora sovrummet i en vecka, det har gått över förväntan faktiskt. Första natten chockade ju Svea oss med att sova i sin säng utan uppvak till kl 03.45, jag höll ju på att smälla av när jag insåg vad klockan var. Detta var dock inget som höll i sig utan hon har sovit ungefär lika dåligt som vanligt, kanske att första uppvaket (efter det är det kört) kommer aningen senare än innan men hon äter i alla fall minst fem gånger per natt fortfarande.
Men det är rätt gött att ha ett barnfritt rum (om man nu kan kalla det barnfritt när båda barnen sover hos oss minst halva nätterna) och bäst av allt, nu vaknar dom inte av när Mikael brötar i badrummet på morgnarna klockan 05 längre, och det är ju rätt nice. Stor nackdel med rumsbytet är dock att solen skiner in på morgonen och det blir LJUST löjligt tidigt. Mörkläggningsgardin- ja tack!

Nu är det sängsdags men jag måste ändå tillägga innan jag avslutar att Svea lärt sig förflytta sig på allvar nu, med en festlig ap-teknik. Så det kommer att bli en tålamodskrävande dag i morgon, då möjligheterna till pilleri är oändliga nu när hon kan löpa fritt i lägenheten. HELLO IKEA och barnsäkerhetsprylar, vi möts igen!

1 kommentar:

  1. Jag har regnkläder i stl 80 som du kan få till Svea om du vill ha? Så slipper ni köpa :)

    SvaraRadera