fredag 27 maj 2011

En torsdag

Den här torsdagen har spenderats i Mölnlycke hos farmor, jag var djärv nog att våga mig på att åka kommunalt dit med fislisorna och ser man på, det gick kanonbra trots bussresan, tågresa och bussresa igen (och en väntetid på en halvtimme på Mölndals Bro). Moa ÄLSKAR att åka buss, hon kan bli asförbannad om vi sitter i bilen och det åker förbi en buss, "MOA ÅKA BUSSEN ISTÄLLET!!!" vrålar hon (detta ska jag komma ihåg när hon är tonåring och vill ha skjuts överallt). Så Mosan är inga problem att åka runt med nu, Svea däremot brukar ju vara något av en utmaning men idag skötte hon sig, tog en tupplur och höll sig lung när hon fick leka med min nyckelknippa.

Hmm, ja nu hann jag inte skriva klart igår för en viss storasyster tyckte att det var festligt att väcka en viss lillasyster som precis somnat för natten och då bröt helvetet lös! Påminn mig om att Svea aldrig, aldrig får väckas sådär igen! Vi trodde att det var öronen igen för hon var helt otröstlig, somnade till sist efter en alvedon och efter att jag stått och dansat med henne i famnen löjligt länge, hon väger ju 10,5 kilo nu så det känns ju i ryggen, haha.
Det verkar dock ha vart något övergående för idag verkar hon inte dålig alls. Det kan ju vara en bisse på väg också. Vi har varit på ÖF som vanligt på fredagarna, det är alltid trevligt. Nu sover Svea och jag har lurat Moa att titta på Spöket Laban en stund så att jag får lite lugn och ro, det är man ju inte alltför bortskämd med!

Åh, lilla, lilla Mosan ska byta till storbarnsavdelningen på dagis nu! Så nu ska hon börjar på avdelningen Drömmen efter sommaren, hon får med sig sina bästa polare från Kringlan dock, två killar faktiskt. Jag tycker att det känns lite läskigt... Hon är ju så liten! Men alla 08:or ska flytta upp nu för det är platsbrist på småbarnsavdelningarna. Moa kommer garanterat bli förtjust i alla fall, hon älskar stora barn. Det är nog mest jag som vägrar acceptera faktumet att lill-Mosan börjar bli stor. Får se till att hon blir av med blöjorna nu över sommaren då så att hon kan gå och kissa på toaletten som sina nya stora kompisar. Just nu är hon inne i en vägra-sitta-på-toaletten-fas men det är förhoppningsvis en trots-grej som är övergående. Stora tjejen, snyft. Idag ska vi baka chokladbollar, jag är ju ingen bakande kvinna men det borde till och med jag behärska!

Just det, härromdagen blev lillälskling 9 månader, och som vanligt togs det månadsbilder!:

1 kommentar:

  1. Men gud vilken modellbebis du har! ;) Det ser verkligen ut som att hon poserar medvetet på de tre första bilderna. Gullunge!

    Häftigt för Mosan att få flytta upp till de stora barnen! De vet ännu inte hur de ska göra på Anthonys förskola, det beror på i vilka åldrar alla nya barn kommer vara till hösten. Blir det många småbarn får 08:orna flytta upp, men blir det fler äldre barn får de stanna kvar. Eftersom de har en tvååring med i sitt grabbgäng hoppas jag nästan för hans skull att de får stanna kvar ;) Och eftersom jag tycker att Anthony är liiiiten... :)

    SvaraRadera