onsdag 1 juni 2011

Långhelg

HELLO långhelg! Perfekt uppladdning inför lååånga semestern om ett par veckor. Åtta ljuvliga veckors ledighet för hela familjen. Oh yeah.

Min stackars lilla Svea har ont i magen igen, hon har hunnit bli rejält förstoppad på dom tre dygnen som gått utan lavemang. Jag har ringt och ringt och ringt efter hennes läkare men nej, hon svarar inte. Så nu fortsätter jag med lavemangen varannan dag till vi får andra råd, för det är helt jävla ohållbart att hon ska ha såhär ont. Jag tyckte att det var förjävligt när hon hade ont i öronen och skrek som en gris, men dessa magproblem är mycket, mycket värre. Får lite ångest själv varje gång hon försöker bajsa. Hon bajsar inte korvar, hon bajsar pinnar. Fruktansvärt.

På tal om någon helt annat så köpte jag cykelbyxor idag, haha. Det var otippat att det skulle komma tillbaka på modet! Men det är ju ett grymt smart plagg egentligen, jag har en massa fina korta klänningar som jag gärna hade haft bara ben till om jag varit mindre flodhästlik, men med cykelbyxorna så behöver man inte oroa sig för att blotta alla celluliter, samtidigt som det inte täcker hela benen som leggings och tar död på hela den "somriga" känslan.
Det känns som om mina planer för beach 2011 börjar gå i stöpet, jag är nog lite sent ute för att hinna bli slimmad, haha. Jag började ju året jävligt starkt ändå men det har gått åt skogen för längesen. Jag skyller på Mikael. Dels krockar våra nyttiga perioder med varandra, så när jag bestämmer mig för att vara nyttig så saboterar han för mig med att allt gott han sätter i sig och tvärtom. Sen provocerar han mig å det grövsta då han kan vräka i sig hur mycket skit som helst utan att lägga på sig. En gång i tiden var det JAG som hade en super-ämnesomsättning.
Men vad fan, jag har hela livet på mig att bli smal. Just nu orkar jag fan inte, barnen kräver 110% av min tid och dessa nätter gör en ju inte direkt upplagd för att köra träningspass. Se till att bli väckta MINST fem gånger VARJE natt i nio månader så får vi se hur sugna ni är på att spendera era ynka 40 minuter om dagen när bebisen sover middag på att träna. Inte så konstigt att man måste sockerchocka sig hela tiden...

Imorgon kommer min kära far på besök, Moa är överlycklig. Måste ju säga det att trots allt trots dagarna i ända så är det en vansinnigt rolig ålder hon är i nu! Det är helt sjukt roligt att hon börjar prata mer och mer och man får veta vad som försigår i hennes lilla huvud. Igår när vi var på lekplatsen gick det förbi ett gäng killar i elvåårsåldern. Moa ÄLSKAR stora barn och skrek HEEEJ som en besatt och fick ingen respons alls, då skrek hon "GRABBAR! HALLÅ! HÄR GUNGAR JAG GRABBAR!". Killarna såg förvånade ut och jag skrattade så att jag nästan kissade ner mig. Det är något så vansinnigt komiskt med en liten tös på 12 kilo som vrålar "GRABBAR". Har ingen aning om vad hon fått det ordet ifrån, det är inte direkt använt här hemma i alla fall. Snuttan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar