söndag 3 april 2011

Ullared

Igår tog vi en sväng till Ullared på eftermiddagen, lite av en chansning eftersom det var lördag och man aldrig vet hur mycket folk det är där. Men vi vågade oss in, tur att klockan var nästan stängningsdags för själva varuhuset var nästan tomt på folk då alla stod i en monsterkö i kassorna, haha.

Shoppade bland annat:
  • Svarta överdragsbyxor till Svea, 99 kr. (Köpte likadana till Moa sist vi var där och ångrade mig så himla mkt att jag inte köpte till lillfis också, för nu börjar det ju bli sandlådeväder och jag tror att hon kommer älska att sitta där och banka med spadar).
  • Bäddset till vår säng, 99 kr styck.
  • Hello Kitty-böcker för 14,95 kr styck.
  • Strumpbyxor till båda barnen för 19 kr styck.
  • Ett gäng trosor och kalsonger, förstås. Löjligt billigt.
  • Träinstrument från Jabadabado, ett helt set för 149:-. Skitfina är dom!
  • 4 stora burkar leklera, 29 kr.
  • Ramar.
  • Ungsvantar, 9 kr styck.
  • Spel till Wii och PS3, tror att det är standardpriser och inte billigare än på andra ställen.
  • Pop-upleksak till Svea, 69 kr.
  • Randiga gästhanddukar, 19 kr styck.
  • Pyjamas till Moa med Pettson-motiv, 59 kr.
  • Köksburkar i plåt med diverse muffin-motiv, skitsöta. 3 st för 59 kr.
  • Rockringar, 19 kr styck.
Helt sjukt att vi varit där två gånger nu det sista MED barnen och inga sura miner alls! Eller ja, Svea blev lite smågnällig det sista när vi stod i kö igår men då stod vi still i typ tjugo minuter och hon var hungrig, så det är ju helt förståligt. Moa har blivit helt fascinerad av alla människor båda gångerna och hoppar gladeligen upp i kundvagnen och sätter sig, jag tror att hon tycker att det är lite läskigt att stå mitt i folkvimlet.
Bästa köpet var i alla fall ett par Kavat-sandaler igår, från Sko-boden som ligger bredvid Gekås, dom har alltid GRYMMA priset på barnavdelningen och nu ångrar jag mig verkligen att jag inte köpte ett par ballerina från Kavat som också var på REA, jag är så jävla snål ibland. För det är bättre priset där på reaskorna än vad man får betala för begagnade på Tradera, det ni.
Sedan stannade vi vid "Moas munkar"-bilen utanför och köpte proviant för hemresan. Det är bara 4 ynkliga mil till Ullared härifrån, blev helt chockad när jag kollade vägbeskrivningen på hitta.se. Det tackar vi för!

Idag tog jag med barnen på Barn-loppis i idrottshallen här, det här skitvädret "tvingar" mig till enbart shoppingaktiviter den här helgen, haha. Köpte ett gäng barnböcker och söta haklappar i glada färger som såldes för bara 1 krona styck. Det gillar vi!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar