söndag 10 april 2011

Härlig helg!

Igår var vi i Hindås och hälsade på Mosan och Sveas killkusin-trio. Dom har fyllt år för ett tag sen men som vanligt är alla barn sjuka i omgångar så det var först nu som vi lyckades få det att klaffa för en date. Dom fick varsin miniskateboard och varsin pysselbok men någon Disney-bil som tema och blev väldigt nöjda. Det är hopplöst att köpa leksaker till barn, för alla har redan allt, hehe. "Åh en TILL skateboard!" tjöt Sebbe när han öppnade den, men han var ju glad i alla fall.
Mosan rände efter kusinerna på tomten (Mikael fick springa efter som vakt) och fnissade glatt medan jag och Svea satt på altanen på en hög dynor. Allvarligt talat, vad fan bor man i Sverige för? Det är nästan hemskt att man blir så lyckliga över några sällsynta solstrålar, tänk att slippa regn, slask och mörker typ 80% av året! Det är sanneligen inget klimat för mig, jag hade velat ha sol och varmt jämt.
Sen åkte vi hem och premiärgrillade, grillen var inte riktigt redo efter en lång vinter utomhus så vi köpte en engångsgrill istället, haha. Så VANSINNIGT gott var det! Jag och Mikael åt två köttbitar var och en JÄTTE potatisgrattäng till, Moa var också imponerad. Vi lärde henne säga "Grillat är godast".

Idag tog jag med mig Svea och fikade med Tina och Veronika i stan, mysigt! Vi satt på uteservering såklart och gottade oss och bebis skötte sig förvånande bra, hon var imponerad av stadsmiljön. Det kändes väldigt konstigt att befinna sig i stan utan Moa men med Svea, det kändes lite som att åka tillbaka i tiden och att Mosan var liten igen och satt i vagnen. Herregud vad lika dom är nu!
Sen tog jag en sväng till Femman (döden!) för jag var tvungen att inhandla kläder till syskonfotograferingen på torsdag, eller ja, tvungen är väl fel ord. Fick i alla fall köpte två helt ljuvliga klänningar, på HM förvånande nog, jag handlar nästan aldrig till barnen där. Det blev en sväng till Lindex också och jag fick ÄNTLIGEN köpt den kabelstickade overallen till Svea som jag suktat efter så länge, köpte storlek 86 och hoppas att hon kommer i den till hösten sen.
Sen blev det en promenad till Svingeln där vi mötte upp Mikael och Mosan. Gud, återigen känner jag mig lycklig över att vi bor på landet, fan vad mycket äckligt folk det finns som jag INTE vill ha i närheten av mina barn. Man vill liksom bygga skyddsbarriärer runt barnvagnen och och hålla för näsan på bebisen för all cigarettrök och typ när man går genom pisstunneln till Centralen. Blä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar