måndag 18 april 2011

Updatering!

Nu har jag inte skrivit på länge så nu får vi dra en snabbresumé om läget.

Torsdag:
Vi började dagen på Skene sjukhus med lilla Svea som hade tid på Öronmottagningen äntligen. Det blev inga hörseltester som jag trott utan dom kikade bara i hennes öron (jag fick lägga mig i stolen med henne på bröstet) och sen kollade dom svalget så att inte mandlarna såg svullna ut. Hon hade jättemycket vätska bakom trumhinnorna så hörseln är för närvarande antagligen rätt rejält nedsatt, men det var ju inte så längesen hon hade inflammation sist så det kan vara därför. Nu ska vi spraya henne med en nässpray som heter Lamudal 4 ggr dagligen i två månader och sedan är det kontroll igen, så länge vätskan finns där kommer hon åka på öroninflammationer vid minsta förkylning, men den här sprayen har tydligen hjälpt många. Blir det inget resultat får det inbokas operation för att sätta in rör så fort hon blir lite större. Lilletuss!
Sen åkte vi i alla fall till stan för det var ju fotografering på ÖF! Moa var inte sådär jättesugen på att posa för den manlige fotografen men när Svea fick fotas först gick det bättre, jag tror att han lyckades få till ett bra syskonfoto i alla fall, men han är ju grym också- förra gången var Moa jätteledsen och det är en gåta hur han fick till en sån himla fin bild då, jag såg inte ens att hon log på hela tiden men han lyckades fånga det.
Sen var det dags för en träff med Tina i Slottskogen, vi fikade och sen fick Moa kolla på pingvinerna och leka loss lite på Plikta. Svea var på ett strålande humör, som tur är för att inte skrämma upp den blivande mamman!

Tina fick övningsköra lite!

Visst är vi festliga!



Lördag:
Jag är medveten om att Fredagen hoppades över men det finns inte så mycket att berätta, vi hade en trevlig förmiddag på ÖF här i Horred i alla fall.
I lördags fyllde Magdalena trettio och vi var där och firade henne lite, åt kanongod smörgåstårta och barnen fick leka av sig. Hon fick blommor och vin i present, inte så otroligt originellt kanske, haha. Jag fick visa Mikael deras underbara hus så nu kan jag säga saker som "åååh, såg du soffbordet?" och han förstår vad jag pratar om, haha. Om jag behöver inredningshjälp vet jag ju vem jag ska ringa i alla fall! Jag är inte så haj på sånt där, det får väl erkännas. Jag vill mest köpa en massa filtar och ljuslyktor och trycka ihop allting så att det passar bra ihop, men det brukar inte funka. Suck.
På kvällen spelade vi Wii och Mikael tog rekordpoäng på nästan alla mina danser som jag lagt ner så mycket tid på att sätta klockrent, det aset.

Söndag:
Det var ju väldigt fint väder men shoppingsuget tog över och vi åkte en sväng till Kungsbacka och jag shoppade loss. Det blev en klänning och en jumpsuit (och den var skitsnygg!) på HM och sen hittade jag MASSOR av rea-fynd på Gina, tre blusar, en topp och två tjockare tröjor fick jag med mig för 250 jävla spänn så jag grät nästan av glädje på vägen hem över fyndandet. Hade jag varit man hade jag använt uttrycket "det rycker lite i baguetten" för att beskriva den härliga känslan när jag får fina saker köpta på rea.
Sen åkte vi hemåt, köpte med oss pizza hem som vi delade på och studsade sedan ut i det fina vädret och lekte loss på skolgården och lekplatsen bredvid.
Bäst just nu: Att Svea börjat snacka. Från att bara ha gjort diverse tjut innan låter det "GAGAGA", "VAVAVAVA", "BÄBÄBÄBÄ" och även "PAPAPAPAPA" vilket givetvis gör att jag måste hårdträna nu för att lära henne mamma istället. Det var samma med Mosan, hon sa också Pappa först. Jäkla ungar! Här är man deras passopp dag som natt sju dar i veckan och detta är tacken!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar