fredag 8 april 2011

Fredag

En väldigt trevlig fredag dessutom! Vi har varit hemma hos Magdalena och småkillarna och fikat. Vagnen är ju fortfarande kaputt så det blev två ganska långa promenader, haha. På ditvägen lyckades jag få Moa att sitta på fotstödet på vagnen nästan hela vägen genom att locka med löften om gigantiska godispåsar och sedan spanade vi efter troll inne i skogen, jösses vad fokuserad hon var. Hemvägen däremot blev lite knivig för då ville hon gå nästan hela vägen vilket innebär snigelfart och sedan skulle vi ta en "genväg" genom skogen där vagnen körde fast i lervällingen och det utspelades rena gyttjebrottningen mellan mig och Mosan då hon ville hoppa i lerpölarna och jag inte tyckte att det var en bra idé. Sen stoppade hon småsten i munnen bara för att reta mig och ville gå baklänges resten av vägen, så det blev lite sura miner. Lagom tills hon lugnat ner sig så vaknade Svea och blev förbannad. Haha.
Men det var helt klart värt den långa promenaden för vi hade supertrevligt! Två söta killar att leka med och både katt OCH hund! Ni kan ju fatta att lyckan var total. Svea blev lite skraj för hunden först, och det kan man ju förstå för hon har aldrig umgåtts med en fyrfoting innan. Hon är ju tuff så det dröjde inte länge innan hon blev förtjust hon med.
Jag är inte alls avundsjuk på deras underbara hus. Inte alls...

Jag vet inte riktigt hur vi ska spendera resten av helgen men det ryktas om att det ska bli kanonväder, så förhoppningsvis blir det massor av utomhuslek. På söndag ska jag träffa Tina och Ve (jippie!) och då blir det nog Slottskogen om det är fint väder. Alternativt funderar jag på att lämna barnen i Mikaels våld några timmar och äta en barnfri lunch eller så, det var ju inte igår direkt. Men jag har gärna mina tjejor i släptåg, dom hör liksom hemma där så förmodligen får minst ett barn hänga på i alla fall.

Såhär fina blev Moas sängkläder! Örngottet blev inte så jättelyckat kanske, men det var ju första gången trots allt.  


Såhär fint var det att promenera idag, nu minns man som sagt varför man flyttade ut på landet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar