onsdag 3 april 2013

Minus 15,5 kilo!!!

Hade precis månadens invägning och TROTS en helg med MASSA påskgodis så står  nu vågen på -15,5 kilo sedan andra januari. 15 kilo var mitt första delmål och jag trodde aldrig att jag skulle lyckas nå det den här månaden för jag har ju inte följt dieten alls utan ätit lite gott emellanåt och slarvat lite med kolhydraterna (slarvat en hel del i helgen som sagt...) men tydligen räcker det kanske att bara äta mindre portioner och inte småäta hela tiden. Fan vad glad jag är!
Nu har jag 9,5 kilo kvar till vikten jag hade innan första graviditeten och det var väl det som var det slutgiltiga målet också. Sen vet jag inte hur snyggt det blir att tappa 10 kilo till på kroppen jag har nu (höftbenen är ju breda, tuttarna lär bli VÄLDIGT sladdriga osv...), men jag kan ju börja med att sikta in mig på 5 kilo till att börja med, eller gå ner till målvikt och gå upp 5 kilo i muskler istället? För jag behöver verkligen tighta till sladdret!
Såhär lite har jag i alla fall inte vägt sedan jag var nyförlöst med Svea. Jag har rasat i vikt efter båda förlossningarna men gått upp det rätt fort igen tack vare usla matvanor. Så nu hoppas jag att jag har råd att belöna mig med det där frisörbesöket! Nya kläder känns nästan mer lockande. Upptäckte att en massa tröjor blivit på tok för stora i helgen. En ganska trevlig rolig upptäckt dock, men det blir nog att slänga ut lite på tradera för många plagg är oanvända.

Nu till något lika kul! Svea har gått utan blöja hemma i två dagar nu och kissat så fint på toaletten. Klistermärketricket funkar lika bra som med Moa, varje kissning får hon sätta ett märke på byrån. Jag vet inte hur det ska gå med bajsandet med tanke på förstoppningen. Hon försökte verkligen på toaletten igår men får bara ut en liten klutt (i vanliga fall på "bajsdagarna" så kan jag få byta 10-15 blöjor med en liten skvätt bajs i under dagen), men det är ju i alla fall mycket lättare för tarmen att jobba om hon sitter på toaletten och trycker istället för att stå upp med korsade ben och försöka hålla emot som hon brukar. Fortsätter det gå så bra hemma med kissandet så får hon nog gå till dagis utan blöja om några veckor, det blir enklast för oss alla om hon blir av med vinteroverallen först;)
Min stora, duktiga tjej!

Påskhelgen var grym förresten grym. Både mamma och pappa var här i fredags och käkade middag, på påskafton var vi i Frillesås och grillade hos Mikaels syster med familj. I söndags åkte vi också till Frillesås och var ute och lekte hela dagen i det fina vädret och på annandagen drog vi till Ullared. Helgen kan inte bli bättre med andra ord. Nu jävlar är våren här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar