fredag 22 mars 2013

Friday!

Sitter i skolan och har lite ångest över att Karin som jag ska redovisa vårt VFU-arbete med idag fått magsjuka och har vår powerpointpresentation på sin dator. Hon har mejlat över den och det återstår väl bara att se ifall det går att öppna på datorn här. Känner att det här med tekniska prylar inte är riktigt min grej så i värsta fall får det väl bli någon slags improvisation utan bilder och text... Ska ignorera den tanken nu och dricka ut min Yallayoghurt och låtsas som att det ösregnar.

Igår var sista dagen på VFU:n och förutom vår stora matte/svenska-uppgift med tvåorna så ägnades dagen åt att bygga en stenåldersby. Min grupp gjorde en forntida gravplats, haha. När det gäller pyssel ligger jag på ungefär samma nivå som barnen tror jag men efter lite stenbumlingar, grålera och klister så blev slutresultatet väldigt fint. Jag köpte med mig glass till barnen och blev väldigt populär, så sen blev det kramkalas och faktiskt lite tårögda barn.
En av mina handledare sa onsdags att, jag citerar: "det är så härligt att iaktta dig när du går runt och pratar med barnen Sofia, det ser ut som om du verkligen älskar dem och det måste man göra som lärare". Och jag tycker verkligen om skruttungarna, även om vissa kan reta lite gallfeber på en. Jag älskar att lyssna på deras tankar och allt de vill berätta, och det är MYCKET funderingar i en sju,åtta, nioårigs huvud. Jag tycker att jobbet är sjukt kul och att det är fantastiskt att det kommer generera pengar i framtiden...

Idag är det fredag och det ska bli galet skönt. Jag var uppe med Svea fem gånger i natt och är trött som satan. Gläder mig åt tanken på en god fredagsmiddag, final i gladiatorerna och att mina nya höstskor finns att hämta ut på posten på väg hem. Har varit sugen på ett par såna här länge!:



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar