lördag 13 april 2013

Helg

Har haft en grym dag på leklandet i Varberg, det var längesen vi var där nu och tjejerna sprang runt som duracellkaniner timmarna vi var där. Underbart. Det är ju faktiskt sjukt kul med alla dessa rutschkanor och bollhav, sånt fick man minsann inte göra innan man fick barn, haha. Köpte nytt fint duschdraperi med färgglada ränder och en vaxduk, har tänkt göra det länge nu för jag får ont i magen varje gång Svea sitter och målar med tuschpennor (eller trycker ner pepparkaksformar, ve och fasa!) i mitt fina köksbord. Så nu kan de pyssla och baka hej vilt utan att jag får hjärtsnörp igen.

Igår gjorde jag omtentan i mattan. Sannerligen ingen trevlig upplevelse, alla som var där höll med om att det var svårare den här gången så vi får väl se hur det gick... Svarade i alla fall på alla uppgifter utom en som var helt obegriplig. Vågar inte säga att jag klarade det, bäst att förbereda sig på det absolut värsta. Men oj vad jag ska fira om det gick vägen!
Dagen var i alla fall inte helt hemsk för jag shoppade loss lite på Gina Tricot-rean och köpte bland annat en kjol i storlek medium. Storlek JÄVLA MEDIUM! Här kom man knappt i byxor i storlek 42 för några månader sen och nu får man på en sån pluttig liten sak. Tog med en XL in i provrummet först av ren vana men trots att jag provade över leggingsen så trillade den nästan av. Helt otroligt.

Imorgon är det avslutning på Bamsegympan för terminen. Det ska bli väldigt skönt att inte ha en tid att passa varje söndag! Vi funderar på att byta tid till 11 eller något nästa termin så att man har dagen på sig sen att hitta på annat. Helgerna är ju trots allt heliga för oss, och för de flesta antar jag. Det är jättekul att vara ledare, men det ska bli skönt med sommaruppehåll ändå. Mosan håller inte med, haha.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar