torsdag 18 april 2013

Experiment periodisk fasta

Nu har jag kört med en ny grej sedan i måndags, periodisk fasta+min lågkolhydratskost då. Man kan göra på olika sätt, till exempel fasta helt ett dygn i veckan, de som är riktigt hardcore kör två dygn fasta/tre dygn vanligt ätande/två dygn fasta osv.
Det är inte riktigt min grej så jag har testat varianten 8/16. Jag äter mellan 12-20 på dagarna och inget däremellan. Inga större problem för mig ur hungersynpunkt eftersom att jag aldrig varit en frukostmänniska, igår kände jag dock av magkatarront och det är ju inte så kul så om det fortsätter får jag strunta i det för då passar det inte mig. Googla periodisk fasta för information.

Mina nya byxor börjar sitta riktigt löst i midjan nu och härromdagen kom jag i en favoritklänning som jag aldrig i helvete trodde skulle passa igen! Köpte ett par jättesnygga Nudiejeans på Tradera för något år sen som jag aldrig kunnat använda och jajjemen, de passar också! Det går bra nu.
Är fortfarande sur över hur ful magen ser ut dock. Ser lite nyförlöst ut, bristningarna syns mycket tydligare nu när jag gått ner i vikt och huden påminner lite om punkterad ballong. Om jag blir rik som ett troll någon gång i framtiden och fött klart alla barn ska jag kosta på mig ett hudlyft eller något. Eller så får man leva med att bikini aldrig blir snyggt igen. En liten baddräkt kanske? Tveksam till att det funkar till min långa överkropp dock, känns som om kameltå-effekt är ganska troligt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hittade tillbala till din blogg :)
    ett tips!
    Olga rönnberg! Mag coatchning. Bara med hennes magträning hemma med plankor har fått mig att gå tillbaka mig mage. Kolla hennes före och efter bilder på klienter, INGENTING ÄR OMÖJLIGT det visar bilderna. t.o.m tjejer somn läkare sagt att de MÅSTE operera sig har fått en platt mage!! :)
    Börja med att köpa boken iaf! ;)

    http://www.mammafitness.se/

    BRA KÄMPAT IAF!!! :)

    SvaraRadera