onsdag 24 april 2013

Vissen

Gud, jag vet inte om det är den här hemska lavemangångesten som totalt tömt mig på energi. Känner mig helt jävla slut från morgon till kväll. Ny mattetenta på tisdag och jag misstänker att jag borde pluggat mer än vad jag gjort hittills. Fick gjort en hel del igår men idag har jag bara suttit och stirrat håglöst och googlat "klyx+lavemang+barn+problem+ont".
Det gick lite bättre att ge henne det idag i alla fall. Om man nu kan använda ord som "bättre" när det handlar om att hålla fast en tvååring av all sin kraft och tvinga in ett lavemang i rumpan på henne trots att hon skrikgråter samtidigt. Fick bara in hälften av vätskan, sen började det komma ut åt andra hållet. Vet inte om det är för att hon pressar ut det eller nåt.
Jag ringde ju BVC, 1177 och slutligen mottagningen där hon går igår och typ grinade och bad om råd. Sköterskan övertalade mig att ge ett Klyx till (det hon fick idag) för att verkligen rensa hela tarmen och nu är det gjort. Mycket tveksamt ifall vi pallar en gång till. Fast nu har vi ju redan gjort det två gånger så hon lär väl redan vara traumatiserad för livet ändå. Helvetes jävla skit.

Nej det har verkligen inte varit min dag. Eller min vecka. Tröstat mig med att äta ett par kolakakor jag bakade med barnen och en jävla delicatoboll nu precis. Så nu kan vi spä på den gamla ångesten med lite kaloripanik också.
Ett annat gigantiskt stressmoment är att antagningsbeskeden kommer på fredag, blir jag inte antagen är sommarens inkomstkälla jävligt oklar. Underbart.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar