tisdag 16 april 2013

Onsdag

Gud vilken härlig dag vi hade igår! Började med några timmar på ÖF eftersom man aldrig hinner gå dit längre. Det var bara bebisar där men töserna tyckte att det var kul ändå med alla leksaker och spel. Dessutom ÄLSKAR de bebisar, speciellt Moa, hon kan gulla med dem hur länge som helst och frågar hela tiden "När är det dags för nästa bebis att bo i din mage?". Så hon stortrivdes ju. Svea brukar också säga att hon vill ha en bebis men när jag frågar ifall hon hade tyckt om att jag bar omkring på en liten bebis istället för henne så blir hon mörk i blicken, rynkar pannan och väser "jag DILL inte!". Hon hade definitivt inte uppskattat det.

Sen gick vi till ICA och köpte med oss fika till picknick och sen var vi på lekplatsen i nästan 4 timmar varav en timme spenderades med att leka med en gigantisk skalbagge som döptes till Simon. Helt sjukt skönt! På tal om små bebisar så fullkomligen älskar jag att ha lite större barn som kan leka själva och som man inte behöver övervaka precis varje sekund. Svea kan fortfarande sticka iväg utan förvarning rätt ofta och göra lite livsfarliga skutt ibland men man slipper i alla fall kånka runt på henne hela tiden, vara konstant lekledare och hålla på att planera in sovstunder och sånt. Det är det skönaste som finns, när man kan plocka bort dagvilan och slippa ha den som ett stressmoment. Mina barn har ju aldrig varit "om jag är trött däckar jag på stående fot oavsett vart jag är"-barn direkt.

Nu känns det på riktigt som om våren är på väg, jag har börjat väder-app-knarka igen typ en gång i timmen och det är ett gott tecken!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar