onsdag 13 mars 2013

Onsdag

Den här veckan hanns det med två dagar på dagis innan det var dags för vab igen, Moa hävdade att hon mådde illa och hade ont i magen i morse och hon såg riktigt blek ut- men sen har hon varit pigg och ätit glatt hela dagen så det var väl bara en fis på tvären eller något kan man hoppas.

Det är fortsatt skitkul på praktiken. Jag kan inte riktigt förstå att man kommer få betalt för att gå till biblioteket/pyssla/läsa barnens roliga berättelseböcker och liknande. Och att tiden kan gå så fort när man jobbar är galet! Efter att enbart ha jobbat på kontor där man sitter och räknar ner varenda minut är det fantastiskt att bli chockad över hur fort det gått varje gång man tittar på klockan! Barnen är lite småjobbiga ibland såklart men överlag grymt roliga och goa. Sen vet jag ju inte om jag bara har haft tur som hamnat i en så välfungerande klass, men det känns verkligen som om jag kommer trivas. Önskar att tiden kunde gå fortare, lite mer än sex terminer kvar tills jag kan börja jobba på riktigt.

I helgen ska jag vara gräsänka, Mikael ska iväg. Vi får sällskap av mamma och ska fira lillasyster som fyller 19 på lördag. Ska bli mysigt, jag ser faktiskt fram emot min ensamma kväll på fredag, då kan det eventuellt slinka ner någon liten godisbit, det förtjänar jag så duktig som jag varit. Det är jättemånga nu som påpekat att det syns att jag börjar fläska av mig. Jag ser så fruktansvärt ung ut när jag smalnar av i ansiktet, men det lär jag väl vara tacksam över om 5-10 år sådär!





Vi har bokat hotell (eller det är väl mer en B&B) på Österlen nu inför bröllopet i sommar. Två nätter utan barn, galet! Ska faktiskt bli förbannat gött!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar