tisdag 5 mars 2013

Tisdag

På väg hem från VFU:n, vi hade planeringstid nu på eftermiddagen och det blev sent. Men så roligt det är! Det blir faktiskt bara roligare ju mer man kommer in i det och ju bättre man lär känna barnen. Igår var jag med tjejerna på gympan (snacka om nostalgi att vara i gamla gympasalen) och idag fick jag ha en mattelektion med ettorna som lär sig grunderna i volym. Hällde vatten i olika kärl också fick dom gissa vart det fick plats mest och så vidare, det gick kanon och de lyssnade betydligt mer på mig än vad sexåringarna gjorde sist jag höll i min lilla bild/svenska-lektion. Sen är väl frågan ifall det berodde på att en av resurslärarna satt i samma rum och rättade böcker samtidigt eller inte... Men jag väljer att hoppas på att min auktoritet har växt;) Nu har jag i alla fall inga problem med att säga till någon som hittar på hyss, och det kan ju vara en förutsättning.
Imorgon ska jag försöka hinna med min uppgift, ska låta barnen göra "diamant-diagnoser" i matte och sedan intervjua ett par stycken för att se vilka strategier som används. Ska bli intressant.

Mikael är hemma och vabar med Svea igen, man tror fan inte att det är sant att man kan vara sjuk så mycket men det är uppenbarligen fullt möjligt. Stackars lilla fisen, hon kan väl börja leva på febernedsättande istället för mat snart...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar