lördag 2 mars 2013

Lördag

Idag har vi varit och handlat present till barnens kusin som fyller år. Tog mig en liten shoppingsväng själv och köpte nya jeans (en storlek mindre och då hade jag kanske till och med kunnat klämma ner mig i ÄNNU en storlek mindre till och med, men det skulle innebär sidvalkar och DET vill jag inte se mer!), och lite enkla vardagströjor på Gina och en lite tunnare "tub-halsduk" eftersom solen börjar visa sig lite igen.
Sen gick vi till biblioteket och lånade ett nytt lass med böcker så att vi klarar oss ett tag och barnen åt pannkaksbuffe. Hann inte låna något till mig själv men det ska jag passa på att göra nu när vi på VFU och inte har någon kurslitteratur att läsa, man kan inte läsa vanliga böcker med gott samvete när det är en massa annat som måste läsas.

Tentan igår då. Det gick faktiskt över all förväntan! Satt i tre timmar och var helt slut i huvudet efteråt men jag tror bannemej att jag klarade det! Poängen för varje fråga är ju utsatta redan och en hel del kände jag mig säker på och resten har jag jämfört med mina mer begåvade klasskamrater efteråt och även där kammade jag hem en del poäng. Är 90% säker på att jag blir godkänd, känns underbart! Men man ska ju inte ropa hej än såklart, bäst att ställa sig in på det värsta. Frågorna var inte alls så avancerade som jag fruktade. Hur som helst är det galet skönt att det är över!

Jag mår fortfarande inte bra, öronen är okej men jag har tokont i halsen fortfarande och är feberöm i kroppen, på måndag är det tre veckor sen skiten började. Och ögonen blir inte bättre heller, sjukt torra på kvällarna och på morgonen geggiga. Har inte haft linser eller smink på två veckor nu så jag förstår verkligen inte vad problemet är? Klä upp sig lite hade ju känts trevligt, smink tack!

Lillefot



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar