måndag 7 januari 2013

Modifast-diet dag 6

Japp, då var man inne på den sjätte dagen med Modifast.

Jag har testat drycken och puddingen med chokladsmak, drycken dricker jag mest, smaken är helt okej men nej man känner sig väl inte jättemätt efteråt och jag börjar ledsna på den jäkla shakern och framförallt att diska skiten, det känns som om man har en ersättningsbebis igen. Väldigt käck frukost för mig visserligen som har så svårt att äta på morgonen.
Puddingen däremot, det är fina grejer! Den smakar nästan som vanlig chokladpudding, det är underbart att få sitta och äta med sked och ta lite tid på sig istället för att bara hälla i sig drycken. Det är samma kalorimängd i både dryck och pudding så hade jag inte haft två godisgalna barn så hade jag ätit puddingen oftare, men jag tvivlar på att tjejerna hade velat äta sin lunch om jag satt bredvid med chokladpudding så den äter jag bara på kvällen när barnen eskorterats till sina sängar. Man blir dessutom betydligt mättare!
  Sen finns det även soppor, jag har ätit potatis och purjolöksoppan till middag ett par dagar nu och det smakar hyfsat, konsistensen är rätt blaskig men man kan blanda ut den med mindre pulver om jag förstått det rätt. Det är väl ingen fantastiskt kulinarisk upplevelse direkt, men det går att äta varmt vilket uppskattas.
Sist men inte minst finns det bars, små chokladkakor. Unnade mig en sådan som fredagsmys i fredags utöver mina 890 kalorier i resten av dagens intag, barsen innhåller 120 kalorier och var galet god, smakade förutom choklad lite kolaaktigt med något crisp i. Man kan om man vill byta ut en måltid mot två bars för samma näringsvärde, det kommer jag säkert köra med i skolan sen för att slippa allt pulver.

Så hur mår man då med 890 kalorier om dagen? Inte toppen direkt, men det verkar bli bättre för varje dag som går. Jag är jättedålig på att dricka tillräckligt, men hinkar man i sig vatten (eller cola zero...) så slipper man i alla fall huvudvärken som jag drogs med första tre dagarna.
Jag har varit tröttare än vanligt och väldigt frusen, men magen har mått väldigt bra i alla fall (tror jag det, när den slipper proppas med onyttigheter hela dagarna, godis och chips är väl inte det mest magvänliga man kan äta).
Sen har jag såklart varit jävligt hungrig. Kaloriintaget är ju verkligen BETYDLIGT mindre än vad jag är van vid, herregud dessa 890 kalorier har jag ju lätt ätit upp bara kvällstid med lite chips och dipp och kinapuffar efter en hel dags ätande. Nu är jag inte sugen på något sånt, jag vill ha MAT. När resten av familjen äter vill jag dö lite inombords, LUKTEN av maten är nästan värst! I fredags åt Mikael och barnen pizza, så fort dom öppnade dörren och kom in med lådorna så kände jag mig nästan lite mordisk sådär, när jag sedan såg Mikael sitta och skära upp sin inbakade pizza och den smälta osten som vällde ut dog jag inombords, jag har nog aldrig varit så sugen på något i hela mitt liv. Att sitta och smutta på sin modifast-purjosoppa då, det mina vänner är tamejfan självdisciplin. Jag fantiserar om mat hela tiden, jag drömmer om mat. Öppnar jag kylskåpet nu och känner lukten av kalla Mamma Scan köttbullar så vill jag attackera som ett blodtörstigt djur, och jag är inget fan av Mamma Scan i vanliga fall.
I lördags SYNDADE jag och åt en skiva rökt kalkonpålägg och lite gurka till min soppa och det var magiskt. Precis det jag ville, att mager mat som inte smakar någonting skulle vara en halleluja-upplevelse.

I morgon ska jag väga mig, upp till bevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar