torsdag 3 januari 2013

År 2012

Här uppdateras det flitigt! Vi har haft jullov nu i nästan tre veckor nu jag och fisarna. Fantastiskt skönt att slippa flänga runt halva västsverige varje dag och sova länge på morgonen- det har vi faktiskt gjort! Barnen har vaknat tidigast 08 vilket är lite av en världssensation!

Men 2012 var det. Den absoluta höjdpunkten är (som alla år) att se hur tjejerna växer och utvecklas, det är verkligen ofattbart.
Fast i år har jag faktiskt fokuserat lite på mig själv också, det var ju ett tag sen. Jag är så glad att jag fixade högskoleprovet och matten på komvux (helt klart ett av mina mest malliga ögonblick någonsin, det var SVÅRT!) och att jag sedan kom in på lärarutbildningen på GU. Även om jag gnäller en del om hur stressigt det är att pussla ihop skolan och pendlingen med familjelivet så älskar jag att plugga och att ha en sysselsättning på dagarna. Det låter kanske hemskt men åh vad skönt det är att inte vara mammaledig längre! Bara en sån sak som alla underbara tjejer i min klass, jag trivs verkligen.

Jag är fortfarande tjock dock och körtkortslös, men överlag är jag väldigt nöjd med årets bedrifter.
Har hoppat på en pulverkur nu med Modifast, är bara på dag 2 än även om det känns som om jag har svultit i evigheter. Hemskt. Och ja, jag vet att det inte är nyttigt eller bra för kroppen. Det enda sättet som fungerar är att träna och äta måttliga portioner. Bla bla bla. Låt mig straffa min feta kropp i fred! Vet inte hur jag ska formulera det på fler sätt, jag tror att lite riktigt tortyrdiet kan vara nyttigt för mig, att jag kan lära mig något. Efter ett par veckor med det här pulvret kommer jag förhoppningsvis äta morotstavar med ett leende och tycka att det smakar himmelskt.
Uppdaterar viktnedgången efter en vecka eller så- har inget hänt ger jag upp och börjar handla på Generousavdelningen för då är det nog mitt öde att vara klotrund.
Kram


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar