torsdag 10 januari 2013

Modifast-diet dag 9

Igår var det dags för invägning, totalt -3,5 kilo stannade vågen på första veckan. Jag är helt klart nöjd även om jag hade hoppats på ännu bättre siffror (jämför med de andra modifast-tjejerna jag hänger med i ett forum som gått ner upp till hela SJU kilo första veckan, med då har de också lite högre startvikt än mig), dessutom är det knappast nyttigt att verkligen rasa i vikt heller. Om inte annat så föredrar jag att min hängiga hud följer med LITE i alla fall...

Hur som helst är det i alla fall mycket lättare nu! Tror att det blev en lite vändning där efter en vecka, jag är inte alls lika hungrig längre och känner mig inte segare och sjukare än vanligt. Skulle tro att kroppen börjat vänja sig nu. Dock insåg jag igår när jag var iväg hela dagen i skolan att det är jäkligt viktigt att inte låta det går mer än fyra timmar mellan måltiderna. Slarvade och åt andra shaken kl 12 och fick inte i mig nästa förrän vid 18 och då var jag hungrig och INTE på gott humör.
Gjorde även tabben att byta smak igår, köpte en hel låda med vaniljdryck. Kan vara något av det vidrigaste jag smakat! Vaniljsmaken är väldigt underlig och konsistensen och den övervägande smaken är smält smör, eller margarin. Flytande margarin smaksatt med någon illaluktande parfym ungefär och man känner sig helt slemmig i munnen efteråt. Eftersom att jag är snål har jag bestämt mig för att äta upp varje påse ändå och sista tre gångerna har jag fått hålla för näsan och halsa hela drycken istället för att sitta och smutta som jag brukar på chokladsmaken. Så vi kan väl dra slutsatsen att jag fått ut något positivt av mitt hårda festande förr i tiden, öl och sprithalsandet har lärt mig att öppna strupen ordentligt.

Barnen är jätteglada över att vara tillbaka på dagis nu efter tre veckor hemma. Speciellt Svea som jag fick släpa hem igår vilt sprattlande och skrikande. Jag tycker inte att det är lika kul, trodde att det skulle vara väldigt skönt med lite barnledigt nu när verkligheten kör igång igen, men det är tomt och tråkigt.

1 kommentar:

  1. Härligt att du gått ner så mycket! Du vet redan vad jag tycker om svält-dieter, men lägg in lite bra mat lite försiktigt så kommer nog detta att bli superbra!!

    SvaraRadera