måndag 14 januari 2013

Mat igen!

Bestämde att 11 dagar ren kur med Modifast fick räcka! Så igår körde jag igång med LCHF istället, ni kan aldrig ana vilken lycka det är att få äta igen! Och god mat dessutom, jag är i himlen.
Räknar med att kroppen tackar belåtet för att slippa svälta och suger åt sig allt fett jag stoppar i mig nu första veckan eller så, så jag tänker inte väga mig på ett tag för att slippa eventuell viktchock.

Hur som helst har det varit en jäkligt aktiv helg i alla fall. I lördags var jag och Magdalena på Bamsegympa-utbildning i stan hela dagen, för nu kör vi snart igång som ledare för en grupp med 08:or, under hösten har vi ju bara varit där som hjälpredor. Jättebra kurs (även om jag alltid känner mig rätt malanpassad i såna där sportiga sammanhang) och vi fick med oss material, cd-skivor, en bok med övningar också givetvis de snygga blå Bamse-tröjorna. Jag och Moa har plöjt igenom uppvärmningspassen några gånger och är båda två väldigt taggade!
I går gick vi en promenad runt Horredssjön på hela 8 kilometer (!!!). Rena döden med alla backar och 30 kilo barn i vagnen. Försöker tänka hurtigt och positivt och intala mig att det var HÄRLIGT och UPPFRISKANDE, men nej det var fruktansvärt. Av alla motionsformer är nog promenader/löpning och simning fram och tillbaka i bassäng det absolut tråkigaste man kan göra.
Kör jag ett gympapass eller tränar med vikter så känner jag mig väldigt nöjd med själv efteråt och kan till och med tycka att det är ANINGEN roligt under tiden jag lider, men efter den hemska promenaden igår var jag bara sjukt trött, hade ont och tänkte "hur fan kan du göra såhär mot dig själv?". Upplevelsen hade kunnat bli något mer angenäm ifall inte Svea hade skrikit sista 20 minutrarna hem för att hon frös om fingrarna. Och dessutom tycker jag att det är en hemskt obehaglig känsla att svettas som en gris och frysa samtidigt i minusgrader.

I alla fall, dagens LCHF-meny:
Frukost:
Några ostrullar+salamiskivor.
Lunch:
Två stekta ägg, en chorizo med kötthalt 95%, gurka och körsbärstomater.
Middag:
Kålpudding med gräddsås och några skrämda små lingon (hittade ingen helt sockerfri lingonsylt).

Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar