fredag 18 januari 2013

Fredag

Usch, vilken vecka. Mikael fick flytande asfalt i hela ansiktet på jobbet (gick förvånadsvärt bra trots allt) och lill-Svea har haft så vansinnigt ont i magen sedan i onsdags, det har nog aldrig varit så illa som nu!
I morse verkade hon febrig när hon gick upp och gick två flaskor saft, uääääk sa det sen och saften kom upp i en kaskad, ingen spya alltså utan bara saft. Efter ett bad var hon hungrig och åt 1,5 kokt ägg och samma sak hände, ägget bara flög upp. Ringde både 1177 och barnmottagningen och båda trodde precis som jag att det var helt stopp i magen, det fanns ingen plats kvar.
Efter ett lavemang och mycket gråt blev hon gladare och har ätit med god aptit hela dagen. Jag är SÅ JÄVLA LESS på det här! Nu måste de göra något åt hennes mage! En sköterska lovade att Sveas doktor ska ringa mig på måndag och "diskutera hur vi ska gå vidare", har hon inget jäkligt vettigt att komma med ska hon få skriva en remiss till gastromottagningen på Östra, för jag känner mig väldig säker på att något inte stämmer med hennes tarmar. Dubbeldos av "mirakelmedicinen som hjälper alla" hjälper inte ett jävla dugg. Jag vägrar se mitt barn ha så ont mer nu!

Dieten går lysande! Dagens käk:
Frukost: Ett kokt ägg (skulle ätit två men blev som sagt avbruten av äggspyan).
Lunch: En ölkorv.
Middag: LCHF-hamburgare, köttfärsbiffar och oopsiesbröd, egengjord dressing och gräddfil samt grönsaker.
Gårdagens meny:
Frukost: Omelett.
Lunch: Lite bacon+sallad.
Middag: Lasagne med aubergine istället för pasta.

Idag handlade jag lite nya kläder till barnen, tänkte shoppa loss ordentligt på halva reapriset men det fanns mest skit, handlade dock ett rejält lager trosor och strumpor till båda två på Lindex, en klänning till Svea och mysbrallor till Moa. Inne på p.op var det sjukt utplockat men de fick varsin klänning där med i alla fall.

Nu blir det snart film, Viaplay är en riktigt guldgruva för oss filmslukare!

Allra sötaste lillasyster!:



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar