tisdag 13 mars 2012

Tisdag

Idag startade Naturkunskap B-kursen, det ska bli så SJUKT skönt när matten är avklarad på fredag (om jag inte misslyckas med provet då, men den tanken vill jag inte ens tänka).
Kemi och fysik är väl inte det roligaste som finns heller direkt men jämfört med matten kommer det vara rena barnleken. Första uppgiften är en hemmalabb med potatisstavar i sockerlösning och destillerat vatten eller nåt liknande, det kan ju Moa vara med på slår vi två flugor i en smäll, läxan blir gjord och barnet får stimulans, win-win!

Igår var dagis stängt så vi var lediga och njöt i solen. Det allra bästa nr att vara ifrån varandra på dagarna är att man verkligen uppskattar tiden man är ledig. Det är ju NU man ska vara mammaledig, haha. Sista våren innan Svea föddes och det bara var jag och Moa hemma när hon var ca 1,5 år var ju fantastisk! Vi packade ju bara med lite ombyten och en matsäck och sen var vi ute hela dagarna och gick lekplatsrundor eller hängde på gården på ÖF varje dag det var fint väder. Riktigt så flexibel kan man ju inte vara med en liten bebis när man är hemma. Men nu har jag minsann ingen bebis längre utan två stora tjejer och ja, det är SKÖNT.
Satt på biblioteket på Fyren för ett tag sen och bevittnade en mamma som bar en röd, illvrålande nyföding på ena armen och försökte springa ikapp en elakt skrattande tvååring samtidigt som hon släpade en syskonvagn med ett berg ytterkläder efter sig och kände bara att FAN vad skönt att det där inte är jag längre! Kombinationen nyfödd och tvååring är verkligen dödlig, den får kombon 1,5åring och 3,5åring att framstå som rena semestern.
Om man inte har en bebis som gärna sitter i vagnen/babysittern/ligger på golvet i en timme eller så helt själv nöjd och glad då. Men såna bebisar får inte jag, hehe.

Idag ska vi grilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar