fredag 2 mars 2012

Moa

Snart är Moa 3,5 år! I september kommer vi ha en fyraåring! Galet.
Hennes värsta trots törs jag säga är över nu, ett tag skulle det ju tjafsas om precis allt, en så enkel sak som en påklädning kunde ta en evighet för att hon skulle bråka om varenda plagg.
Det är bättre nu, men hon är ganska ilsk emellanåt och helt sjukt pappig!
Det är nåt helt nytt för mig så jag kan bli riktigt förolämpad när hon skriker "neeeej pappa ska göra det"! Så fort jag tar mig friheten att försöka göra ordning henne inför natten eller så.

Hon älskar att pyssla, på dagis har dom alltid playdoodegen redo när hon kommer för den är liksom hennes. Hon älskar att klippa och tar sig gärna friheten att hämta min supervassa sysax oavsett vart jag gömmer den.
Hon är extremt gosig och närhetskrävande (vilket hon ju alltid varit) och vill flera gånger om dagen sitta och snurra i mitt hår och håller alltid handen så fint utomhus nu.
Hon sover fortfarande hos oss varje natt och det får hon gärna.

Hon har kommit i kiss och bajsåldern och skrattar nästan ihjäl sig åt allt som har med pruttar att göra.
Man märker att hon verkligen snappat upp allt man säger och verkligen kommer ihåg allt, hon blir extremt bekymrad när någon är ledsen och försöker alltid trösta och det är helt galet hur mycket hon pysslar om sin lillasyster! Min favoritstund på hela dagen är när Svea väcker oss på morgonen och ylar från barnens rum, då springer Moa alltid i förväg och säger godmorgon först, hjälp så söta dom är!
Hon är även en så duktig tjej att hon går omkring och säger "man får inte säga faan, jag säger inte faan". Haha!

Moas favoritbok just nu är "Bolibompadraken går till tandläkaren". Hennes favoritfilm är "Skönheten och odjuret". Hon älskar pizza och Hello Kittydricka. Favoritsången är "Kalle Kamel". Det roligaste hon vet är när man luktar på hennes rumpa och säger "blä det luktar fiiiis". Hon går helst klädd i sin baddräkt och gummistövlar.

Lillmosan, hon är helt fantastisk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar