torsdag 8 mars 2012

Sjukt trött

Borde verkligen sova, idiotiskt att sitt uppe.
Idag fick jag tillbaka mitt andra delprov i matten och det var godkänt! Detta trots att jag hade ett enda rätt på ena halvan av provet (geometri), jag fick nästan full pott på första delen, (ekvationer, jag är en ekvationernas kvinna). Tänkte att YES det här går ju vägen! Tills jag började med repetionsuppgifterna och insåg att jag redan lyckats glömma ALL bråkräkning och en hel del med dom där förbannade paranteserna, vilket jag lade ner många svettiga timmar på. Så nu känner jag lite spontant för att gräva ner mig någonstans och bara grina.

Igår var vi på 18-månkontroll på BVC med liten Svea. Hon vägde nu prick 12 kilo och var 86,5 cm lång (600 gram och 4 cm sedan femtonmånaderskollen). Min stora tjej! Jag har försökt hitta Moas siffror från 18 mån men hittar dom inte, såg dock att hon vägde 11,5 kilo vid två år så Svea är rejält mycket större. Tror jag det, hon äter ju, haha.
Hon vaccinerades också, det gick bra men hon grät en skvätt vilket hon aldrig gjort vid sprutor innan, men det blir väl läskigare ju äldre hon blir antar jag.
BVC-Kerstin slog sig på knäna av förtjusning(?) när jag sa att jag ammade än, det är väldigt häpnadsväckande för många...

I helgen är simhallen planerad, inte mycket mer än så. Om herrn är hemma i hyfsad tid imorgon tar jag och Moa kanske en Gekåstripp med Lotta och Ludvig imorgon, hoppas, hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar