torsdag 1 mars 2012

Tillbaka!

Först nu inser jag att blogger.se har en App så nu kanske det kan bli lite ordning på bloggandet igen, för den här iphonen sitter ju klistrad i min näve!

Här har det ju hänt en hel del sen sist i alla fall! I mitten på januari började Sveas inskolning på dagis och nu är tjejerna RIKTIGA dagisbarn sedan drygt en månad tillbaka för jag har börjat plugga på Komvux.
Väldigt blandade känslor över det hela måste jag säga, tampas stundtals med grov ångest över att jag inte tar hand om mina barn och missar deras uppväxt och annat hemskt, men jag tror att det gör oss gott alla tre dom här drygt 25 timmarna i veckan, jag har varit hemma i 3,5 år nu förutom ett par månader på Sahlgrenska emellan. Kg mår bra av lite annan stimulans just bu känner jag!
Moa har ju älskat dagis sedan start så hon tycker att det är jättekul med lite längre dagar och den som uppskattar det allra mest är nog Svea! Det är verkligen hennes rätta element där, full fart, massa barn och roliga aktiviteter. Hon har ju aldrig varit speciellt lätt att underhålla om man säger så. Och nu sover äntligen ungen på nätterna! Herregud så skönt!

Jag pluggar Matte A just nu. En ganska fasansfull upplevelse. Av någon anledning hade jag målat upp någon slags romantisk bild av hur jag nu i vuxen ålder skulle få någon slags aha-upplevelse och plötsligt tycka att matte var jättelätt och kanske rent av roligt.
Men nej. Jag har ju i alla andra ämnen haft oförskämt lätt i skolan i alla år, så det kom lite som chock att inse hur totalt obegåvad jag är trots flera timmars pluggande om dagen! Fick starta kursen med att titta på mattevideos för årskurs 5 på youtube och lära mig enkla uppställningar. Jag får nästan lite ångest varje gång jag ska få hjälp av läraren för hälften sv gångerna fattar jag ingenting när hon förklarar och det jag väl fattar har jag oftast glömt någon timme senare. Hemskt.
Men jag tror att jag klarar det, jag måste klara det. Jag slösar inte bort 5 veckor av mitt liv och studielån på det för att misslyckas!

Nu ska jag gå och mota den ilska treåringen som gömt sig någonstans i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar