torsdag 30 augusti 2012

Första skoldagen

Nu är jag på väg hem från första dagen i skolan. Det vara bara upprop idag och säkert 2-300 pers där så jag vet intala vilka det är som jag ska gå med än.

Det var massa info från rektorer och lärare och studentkåren och så, och glad dragspelsmusik emellan varje talare. Satt bredvid en skum kille som suckade och stönade och såg SKITARG ut varje gång det lilla bandet spelade och han klappade inte händerna åt något och satt till slut med huvudet lurad mellan knäna, tydligt uttråkad och lidande. Och då satt vi ändå längst fram. Han kändes lite halvläskig och jag bli väldigt glad när han gick efter halva tiden.
Imorgon börjar tydligen nollningen som pågår i tre veckor, oroar mig lite över att alla kommer vara med och bli jättetighta. Jag har absolut ingen lust att lägga ner kvällstid på det, kommer vara borta från barnen massor nu första kursen ändå. Annars hade jag nog lätt varit med faktiskt, studentlivet är nog jäkligt kul. Men jag har ju något betydligt bättre som väntar där hemma förstås!

Ska nog bli jäklig kul det här!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar