måndag 3 september 2012

Tisdag

Sitter på tåget och är helt slut, har vaknat massor av gånger inatt och yrat om skolböcker som måste införskaffas. Har bara fått tag i en bok av fyra än så länge, det verkar hopplöst att få tag i låneexemplar och det tar verkligen emot att slänga ut en massa pengar på att köpa! Nästan allt är nyutgåvor också och kan inte köpas begagnat. Blä. Vi satt fyra stycken på biblioteket igår och turades om att läsa och göra anteckningar ur deras exemplar som inte är för hemlån.

Måste säga att jag först tänkte "åh herregud" när jag träffade klassen, alla är väldigt unga och fnissiga. Kände mig lite som en gammal stofil. Men nu har jag pratat med många och alla är jättetrevliga, och tjejerna i min basgrupp är grymma! Det kommer nog bli väldigt bra det här, nu när man vet vilka grupper man så blir genast schemat betydligt bättre också! Har fortfarande en del långa dagar men imorgon är jag ledig till exempel och på fredag slutar vi tidigt! Idag är den första riktiga föreläsningen också, ska bli spännande. Nu känns allt stabilt, utom möjligen stressen över att sakna böcker.

Lill-Svea har sedan sin tvåårsdag fullkomligt exploderat i sitt ordförråd! Hon pratar hur mycket som helst! Långa meningar också, hon svarar i telefon och säger "Hej, vagö duuu?" och skriker saker som "Svea ska haaaa taft!" jag blir helt chockad varje gång, det kom verkligen plötsligt! Stora duktiga tjejen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Vad är det för böcker? Nyss färdigutbildad lärare, kan ju hända att jag har några kvar som ligger och dammar.

    SvaraRadera