måndag 6 augusti 2012

Höstplaner

Nu är det måndag och Mikael har börjat jobba igen. Känns lite bittert. Bortsett från den soliga veckan som jag är helt galet tacksam över så har det varit riktigt trist väder, också bilen som brakade ihop på det. Har knappt hunnit med en enda rolig utflykt som planerat, och med den vidriga räkningen från bilverkstaden så hade vi väl inte haft råd med det ändå. Så det var en snopen semester.
Ryser i hela kroppen när jag tänker på den kommande hösten och en till helvetesvinter. Förra hösten tror jag att det ösregnade åtminstone 90% av alla promenader till och från dagis. Och vintern ska vi inte tala om, får såna hemska flashbacks av att jaga Svea som springer nedför isbackarna, pissblöta vinterskor som drar in slask och grus i hela hallen och magsjuka efter magsjuka och snorande och slemhostningar nätterna igenom.
Jag känner ett sånt omänskligt hat mot vinterhalvåret (eller nio månader minst skulle man väl kunna säga snarare än halvår).
Jag vill inte. Det är helt oförklarligt att man kan leva i detta land.

Men än så länge är det inte vinter i alla fall! Jag och tjejerna är hemma resten av månaden, kan hända att dom får gå några timmar på dagis innan för att inte helt trilla ur rutinerna när det är dags att börja på riktigt.
Jag har börjat kolla över listan med litteratur inför höstterminen, ska snart sätta mig och ringa runt till olika bibliotek.
Ska skaffa mig ett gymkort nu när jag kommer vara i stan nästan varje dag, troligtvis på Sportlife. Fan vad gött det ska bli! Jag är så snål att jag kommer tvinga mig dit även om jag inte vill, bara för att jag måste få valuta för månadsavgiften! Sen kommer jag fortsätta gå på tisdagsgympan här i Horred och sen ska jag och Magdalena ta över som ledare för bamsegympan på söndagarna, barn 4-6 år. Ska bli skitkul!
Måste verkligen komma igång med träningen för dieter är nog inget hållbart för mig. Citerar Mikael, livet känns meningslöst när man inte får äta gott. Myskväll med ett glas bubbelvatten, inte så kul.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar