torsdag 23 augusti 2012

Min lilla bebis

Min bebis blir 2 år imorgon. Gud vad sjukt att hon redan är så stor. Inte för att tiden gått fort, det har inte varit några smidiga dagar som bara sprungit iväg sen lill-Svea föddes direkt, haha.

Coolaste ungen i världen är hon i alla fall. Så jäkla rolig, så full av bus och sån tokvilja! En vilja som inte är av denna värld. Att ha vår lilla Sverker i sitt hem gör ingen sysslolös eller uttråkad.
Hon älskar att äta, att bada, att titta på Pippi. Hon ÄLSKAR djur, speciellt katter som hon klappar och kramar hej vilt med en galnings skratt (stackars grannkatten flyr i panik när han ser henne), andra favoriter är apor och ankor. Hon sover med en badanka varje natt, och hennes favoritsängkamrat är en tummen-kudde som hon döpt till Mimmi, hon älskar att klappa på Mimmi och krafsa på Mimmis garnögon och mun.

Hon äter allra helst ärtor, majs, oliver och dricker helst saft (hon är lätt besatt av saften som vi inte kan vara utan då hennes magmedicin måste blandas ut i den och får minst en gång om dagen ett hysteriskt utbrott över att hon inte får någon saft).
Hon älskar art gunga (nun-nun på Sveaspråk) och kräver att man sjunger "Här kommer Pippi Långstrump" eller "Tänk om jag hade en liten apa" medan jag puttar på.
Hon är superkittlig till min stora förtjusning. Hon har fortfarande en ljuvligt rund liten bebismage som sticker ut rejält när hon har ätit, hon älskar sin mage och vill gärna visa upp den och klappa på den ofta. Hon avskyr sina blöjor och hade gärna sprungit naken jämt om hon fick, hade vi bara haft ork och tålamod hade hon varit torr för längesen, har under sommaren ofta gått utan blöja hela dagen utan olyckor.

Svea 2 år kan skryta med dom allra härligaste smällkyssarna, den allra sötaste (och snabbaste) lilla springstilen, de allra vackraste blå ögonen och hon har den högsta och mest intensiva lilla stämman av ALLA. Svea hörs och hon syns!
Hon förbluffar mig varje dag.
Jag älskar dig mitt lilla tokiga barn, du är så oerhört fantastisk.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar