fredag 10 augusti 2012

Jag har blivit en snobb

Jag har alltid varit en väldigt anspråkslös kvinna. Nöjd med det enkla, en kvinna som tycker att det är lyxigt att ha Maizena hemma (det är det verkligen, vilken lycka när man ska reda en gryta eller sås och inser att Maizenan inte är slut... Blir lycklig när jag tänker på det...).

Men jag har lagt till med en ny, snobbig sida nu. Det började med barnens kläder, jag är jättepetig med att allt ska vara "märkesplagg", låt oss säga att jag ska buda hem en tröja på tradera, det finns en jättefin från låt oss säga Lindex och en halvful från polarn eller dylikt, då köper jag den halvfula bara för att det är märket (kan visserligen ha med snålhet att göra också för jag vill kunna sälja vidare eller åtminstone kunna tvätta den ett par gånger utan att den tappar färg eller krymper). Men det är ju faktiskt barnkläder vi pratar om, plagget ska inte användas för alltid och är för litet efter ett par månader.
Sen inser jag att jag själv äger knappt ett enda dyrt märkesplagg, och vill således elda upp hela min garderob. Jag kommer vara fattig student i flera år och kommer inte ha råd att köpa dyra kläder, så jag får väl gå naken tills dess. Jag spyr på tanken att gå in på Gina och köpa ännu ett plagg som faller sönder typ direkt. På tal om det har jag lyckats förstöra säkert ett tiotal byxor samt leggings sista halvåret, det är hål i allt. Detta skyller jag enbart på dålig kvalitet och inte på jojjobantande och en tendens att klämma mig i för tighta plagg.

Jag hatar vår fula lägenhet och våra fula möbler. Jag vill ha fina saker, och gärna någon som organiserar allt då jag är värdelös på inredning. Och det finns det absolut inga pengar till.
Jag vill leva över mina tillgångar och skaffa ett kreditkort! Vi har alltid varit väldigt kloka och ekonomiska och köper absolut ingenting på avbetalning, men nu är jag avundsjuk på alla som är dumma nog att göra det.
Så det är tur att jag är ansvarsfull nog att bara fantisera om det.
Jag vill köpa nytt allt allt allt! Nu väntar fyra år med CSN och efter det ett mindre välbetalt yrke, bläää.
Får hoppas att jag hittar min inre och nöjer mig med Skopunkten och eldoradooliver igen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar