söndag 12 juni 2011

Söndag

Veckans sista dag. Imorgon är en stor dag för Mosan, då börjar överinskolningen till avdelningen Drömmen (3-5 år). Jag frågade vad hon ville ha på sig en viktig dag som denna och givetvis blev svaret "Kittykläder!!!" så imorgon ska hon få välja helt själv och klä sig som en vandrande Kitty-reklampelare om hon vill. Jag är inget Hello Kitty-fan, men ibland får man bita ihop.
Hua, jag har fortfarande lite svårt att smälta att hon ska gå med så stora barn. Stora barn är påhittiga barn och påhittiga barn är lömska... Jag målar upp hemska bilder ala Omen-Damien (eller varför inte flickan från filmen "The orphan"). Skämt åsido, jag tror inte att barnen är onda, haha. Men visst hade man velat följa med och spionera och hålla koll på att ingen är dum mot mammas lilla ögonsten, den saken är klar.
Men jag tror att det kan vara bra för Moa med lite hårda bud, jag tycker att hon blivit så himla puttig och ha-galen nu på sista tiden. Förmodligen är det en släng av syskonsvartsjukan som nu börjar visa sig gentemot syrran här hemma som smittar av sig även på andra barn, men det är sjukt jobbigt ändå för Moa har aldrig varit en bråkig typ, jag har aldrig behövt skämmas över att hon är dum mot andra barn. Så nu får vi se hur kaxig hon är bland alla dom stora, haha.

Helgen har varit lugn. I fredags var vi en sväng i Ullared (det är typ det roligaste jag vet, jag sitter och studsar av glädje hela bilfärden dit), i lördags var vi och tittade på djuren i Stättared en stund och stannade till vid Hornsjön på hemvägen. Idag har jag köpt en ny bikiniöverdel (måste säga att det är ett jävla skämt att Lindex inte har större storlekar på bikinis än 42, jag fick med nöd och näppe plats med mina sladdriga taxöron och jag skulle vilja uppskatta att åtminstone 30% av kvinnliga befolkningen har större byst än så, vart fan handlar dom?). Och nu på eftermiddagen grillades det, herregud vad gott det blev. Jag var även ute med Moa och lekte en lång stund, bara vi två. Första gången jag lämnade en icke sovande Svea sedan hon föddes, dom få gångerna jag varit ifrån henne har jag matchat in med hennes sovstunder. Helt sjukt egentligen. Det var mys att vara själv med Mosan i alla fall, vi träffade inte mindre än FYRA katter som hon fick klappa så hon blev ju helt till sig och sen har vi pratat världsproblem. Det är helt sjukt roligt att hon kan prata så mycket nu, en hel del är ju helt obegripligt men det går faktiskt att hålla riktiga samtal med henne nu. Också sjunger hon hela tiden, och inte bara barnsånger utan allra helst radiodängor. Mest älskar hon Veronica Maggio, försöker man byta kanal när hennes tjötiga jävla låt kommer så vrålar Moa i baksätet- och det är så sjukt sött när hon sjunger "jag faaaaaller" i slutet... Hon sjunger även gärna till Köttgrottornas låtar, vi skrattar ihjäl oss varje gång.
Knasiga, ljuvliga barn.

Om jag får säga det själv, underbara bilder från helgen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar