fredag 17 juni 2011

Vacation!!!

Ja, lite otippat bokade vi en sista-minuten i måndags, vi är ju inte direkt Familjen Spontan men nu jäklar slog vi till! Priset var ju så oemotståndligt, vi betalar 4600 spänn för en vecka i Side, Turkiet med frukostbuffé för oss alla fyra, och då betalar vi ändå vuxenpriset för Moa eftersom det var någon form av kampanj. ASBILLIGT ju! Hotellet låg aningen avsides (1 km från stranden) men det är trestjärnigt+ så det kan man ju leva med till det kalaspriset.

Jag är skitskraj, mitt hjärta har bultat för fullt i flera dagar nu och kommer väl fortsätta med det tills vi sitter på planet på söndag. Det är läskigt det här med att resa med barn, min hjärna tänker tankar som "tänk om vi glömmer den och den och den livsviktiga prylen", "tänk om barnen blir sjuka och vi får sitta på hotellrummet hela veckan", "tänk om Svea skriker ihjäl sig hela vistelsen" och liknande. Ligger vaken på kvällarna (när hände det sist liksom?) och gör punktlistor i huvudet på vad som måste inhandlas på apoteket och liknande. Pust.
MEN FY FAAAN vad skönt det ska bli! Det blir ju ingen ligga-på-stranden-hela-dagarna-resa med två små terrorister med, men bara en sån sak att få komma hemifrån, att få äta middag på restaurang, leka med barnen i havet och inte ha en enda tid att passa. Oslagbart! Jag ska göra mitt allra bästa för att bara slappna av och lägga min lite halvgalna kontrollbehovs personlighet på hyllan ett tag. Vi ska sova när vi vill. Vi ska äta när vi vill. Vi ska äta VAD vi vill! Mosan ska få vara uppe så länge hon vill på kvällen och äta kakor till middag om hon känner för det. Är det semester så är det!
Men fram till dess ska jag återgå till mina femtioelva check-listor och googla på livsviktig rese-info till småbarnsföräldrar.

Åh, jag är så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar